11 dagar

Tänk att det snart gått 2 veckor sen hon kom, det har varit en händelserik tid på gott och ont sen hon kom.

Dagen eller kanske snarare kvällen då vi kom hem från BB var jag så slut och full av hormoner att J fick stå ut med både det ena och det andra utbrottet från mig var inte alls snäll. Så då är det verkligen tur att ha en man som säger åt en att du var inte dig själv det förstår jag när jag inser hur dumt jag burit mig åt och säger förlåt.

En sak jag glömde skriva när jag berättade om förlossningen var att jag i början tittade mig blind på CTG mätaren var lite osäker på om smärtan var början till en värk eller inte ibland och när den väl började registrera värken så skulle jag ju ha börjat med lustgasen långt innan. Så när jag väl vågade lita på min kropp och ta gasen så fort minsta smärta kom gick det mycket bättre, är ju bara att sluta om smärtan inte blir en värk......Men det fattade inte jag just då utan gick mer på teknisk utrustning än min kropp. Så mitt råd är att lyssna på kroppen och göra det som känns bäst där.

Kajsa blir bättre och bättre i dag har hon haft sitt första kräk fria dygn så det är ett klart framsteg. Vi var nere på BVC för första besöket, normalt är ju det första besöket ett hembesök men pga av hennes problem tog vi första tiden vi fick och så blir hembesöket på tis. I alla fall så hade hon gått upp från 2800 till 2990 så det var ju jätte bra!! Hon kräktes innan bara vid natt och första morgon målet inget på dagen vilket ingen vet varför men vi hoppas att de upphört nu då men är ju bara ett dygn än som hon klarat sig annans äter hon ok inte så bra jag skulle önska alls då hon inte ökar i mängd så nämnvärt.

Annars är hon ett VÄLDIGT lungt barn hon gråter när det är mat eller blöj byte annars är hon mest lugn och ligger och studerar oss och syster. Det enda är väl på kvällen då hon ska sova för natten oftast kommer hon inte till ro om hon inte somnar i vår famn oftast somnar hon fort i alla fall. Jag försöker verkligen få all tid jag bara kan med henne nu och har henne hos mig jämt och myser, för med barn 2 vet man hur fort det går innan de lämnar bebis stadiet och börjar bli en egen person som ska va ute på äventyr och inte alls vill mysa hos mamma mera.


Så vi njuter av livet här hemma nu =) Men igår var jag ute på första promenaden på jag vet inte när helt ensam utan barn, vagn eller make och det var helt underbart att bara gå och känna den friska luften som var eftersom det precis hade slutat regna när jag gick men hade rätt ont när jag kom hem sen, när ska fogarna gå över???

Nu ska vi i alla fall på ett års kalas så trevlig lördag/helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback