14 dagar och syskon kärlek

I morse satt jag och matade Kajsa och klockan var 06.45 och det slog mig att så dags för 2 veckor sen så fick jag ryggbedövningen och sen kom hon ju strax där efter vår skatt. Då känndes hon så liten och hur kort tid vi haft henne hos oss, tycker det oftast känns mycket längre blir nästan förvånad när jag inser hur kort tid det är som gått sen hon kom.

Känns lite som att jag alltid haft 2 barn på nått märkligt sätt. Samtidigt så förstår jag inte hur vi ska få ihop det här eftersom Sonja JÄMT vill upp till speciellt om det är jag som sitter och matar Kajsa. Vi trodde att hon skulle reagera mera på om J höll Kajsa då pappa har varit nr 1 här hemma.

Men än har vi inte märkt så mycket av syskon avensjukan mer än just att Sonja blir jätte arg när Kajsa får flaskan och inte hon, om vi sitter ner med kajsa i soffan ska hon med upp i soffan, hon låter inte kajsa få ha napp varje chans hon får så går hon och tar ut nappen ur kajsas mun eller drar av den från hennes byxor och lägger den på nått annat ställe (får ofta leta efter den nu) men hon tar den inte själv utan det är mer som att om inte jag får ha napp ska inte du..... men det är det vi kan se som påverkar så det går ju bra med 2 små men det är ju svårt när båda gråter samtidigt eller man är ensam och K måste få mat och S skriker och vill upp och man inte kan ta upp henne därför blir det ju många matningar på golvet nu mera.

Vi hade ju BVC på besök idag och vi pratade om massor som har med båda skruttarna att göra. J frågade då om hur länge barn ska/behöver vällingen något jag inte ens tänkt på den bara finns där och är så smidig att ge. Men hon tyckte att man inte behöver ge välling alls från att de är ett år, men eftersom hon är så avensjuk på flaskan så fick vi rådet vänta tills efter sommaren och ta bort vällingen då så vår tanke är just nu att ta bort den när hon börjar på förskolan. Får se hur det går men tror inte hon skulle sakna vällingen om hon fick frukost dirket när hon vaknat (efter blöjbyte och kläder) även om man tog bort den nu men det känns som hon måste få va liten ett tag till, hade inte K funnits hade jag tagit bort den så fort all välling var slut men känns elakt att göra nu hon är ju så liten fortfarande..........

Föresten så var det spom jag trodde K har ökat i vikt och ligger nu på 3064 (nästan som Sonja när hon föddes 3066) så tror att om 1 v är vi tillbaka där vi startade.........


Kommentarer
Postat av: Karro

Axel har inte ätit välling på flera månader. Vi började ge gröt till frukost direkt efter kläder, pottsittande och ny blöja. Har gått jättebra för oss men tidigare mornar, hade vi gett välling vid halv sex - sex tiden skulle han säkert sova en timme till.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback