Den kan ju komma på natten!!

Ne dessa envisa förvärkar har inte gett någrot resultat i alla fall inte vad jag kan känna.
I förgår var de så reglebundna och starka när vi la oss att J ville ringa till förlossningen för att höra deras åsikt. Jag bad honom vänta eftersom de bara varit regelbundet i ca 30 min naturligt så stannade det av då med det innebar att min kära make insåg en sak jag försökt säga ett tag nu nämnligen att förlossningar oftast startar på natten. Så efter att ha lugnat honom med att de som kommer vara barnvakt innan farmor kommer ner vet att vi kan ringa när som så blev han lite lugnare på den fronten men nu går han ju på tårna och minsta ljud från mig får frågan är den en värk??!!

Idag har magen blivit helt stenhård och det spänner vissa gör ont andra inte men den håller i ungefär lika länge. Så jag vet inte riktigt om jag ska räkna de som inte gör ont men jag gör de i alla fall de är ju förvärkar i alla fall men man blir ju lite osäker. Känner att det blir tyngre nu i alla fall att göra saker jag kunde förra veckan böja mig är svårare, att röra mig över huvudtaget, sitta/stå osv + att fötterna ser ut som elefant fötter. Ska sätta dem i ett klat bad efter att jag bloggat klart.

Annars idag då? Jag och Sonja spenderade 1 ½ timme ute i sandlådan och hon älskade det så pass att krokodiltårarna kom fram när vi skulle gå in för att laga mat. Trodde nog att hela sandlådan skulle följa med hem i hennes mage men var bara 3 gånger som det åkte in sand rätt bra för att vara första gången.
Kanske hjälpte det att de stora barnen kom och satt med oss och pratade när hon lekte (de älskar henne).

Sen har vi sett två små risgryn där uppe nu! Så när som nu så bryter de igenom så har hon 4 tänder :) Men det är inte långt kvar de är fullt synliga även om man inte känner dem riktigt men det är bara någon dag kvar så har de brytit igenom helt.

Nu vet vi i alla fall varför hon varit så gnällig även om vi misstänkt tänder så har hon ju gnällt 14 dagar nu utan att vi sett dem. Blir bra när hon kan bita ifrån mer på maten även om hon äter nästan allt vi äter nu bara få undantad men snart kanske vi inte behöver dela lika smått (men hon har ju ett grymt pincet grepp).

Bilder från dagen finns men har inte orkat lägga över dem kanske gör det under helgen men lovar inget :)

Ha en skön lång helg nu alla!! För det tänker i alla fall jag ha! Blir ju fin väder i morgon så då ska poolen invigas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback