lek träff

Sonja hade en träff idag, hon och en blivande förskole kompis M lekte i vår sandlåda på gården en stund, sen tog de med sig sandlådan in och fortsatte leka inne. Även om tjejerna mest lekte brevid varandra är det kul att se hur Sonja är när hon är med andra barn och inte bara oss vuxna här hemme blir ju lite annat när vi är på öppna förskolan här är ju hennes hem miljö och hon är inte van vid andra barn som leker med hennes saker.
Nu tar hon det med hyfsad ro men hon tar gärna leksakerna från barnet som leker med dem här men det är nog mera för att de ser roligare ut när någon använder dem.


Sen var jag en sväng till jobbet (nya) och skrev på alla papper så nu är det klart så långt har talat med min nuvarande chef och fått lov att börja på nya jobbet redan i augusti ska bara skriva på uppsägningen mm nästa vecka har redan varit och hämtat alla saker så bara det formella kvar nu.

Hade ju tänkt börja arbeta i sep men då det var svårt med vikarier och rent ekonomiskt så var det bästa att jag började lite tidigare än tänkt. Kommer kännas hårt att vara borta från mina älsklingar speciellt Kajsa när hon är så liten, man inser verkligen med andra barnet hur fort det går innan de inte längre är en bebis. Sonja är ju fortfarande liten men ser inte henne som en bebis utan ett litet barn nu. Men jag har ju nära till jobbet så blir ju inte allt för långa dagar i alla fall...... Nå ja det ska nog gå bra är ju 5 månader bara som jag jobbar innan jag går hem vid årsskriftet. Måste tänka så annars kommer det aldrig gå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback