torka....

Ja blogg torka råder just nu, jag har haft en del att göra på dagarna + att vi är ute och njuter av vädret så fort tillfälle ges nu. Sen brukar jag oftast uppdatera bloggen på kvällen när lill strumpa sover och nu mera så mår jag inte allt för bra på kvällen.

Eller det gör ont och jag är trött är väl en bättre sanning, magen gör bra ont och blir som en sten plus att liten i magen fortfarande trycker på revbenen på höder sidan så det bränner som eld. Fogarna bråkar ju med och dessa två saker ihop gör ju att jag nästan inte tar mig fram längre, jag kan bara gå korta bitar och sakta, inte lyfta sonja kan ju inte ens böja mig ner ordentligt för att ta upp nått från golvet.

Det är 4 dagar till BF idag men det känns som en evighet just nu. Jag är så otroligt trött på att vara gravid nu! Det gör ont, jag har vatten i kroppen, jag är så trött att jag nästan inte vet vad jag heter har sovit kasst flera dagar nu pga smärtan när jag ligger ner. Just nu vill jag bara att det här ska vara över det känns inte som det spelar någon roll längre hur hon kommer ut bara hon kommer nu!!

Ska till barnmorskan i morgon ska höra mig lite för om en hinsvepning vilket jag hoppas att hon går med på det är ju trots allt så nära fullgången tid då. Samtidigt som jag vill få ut henne så har jag en nära vän vars son fyller på on så vore lite synd om de inte ska kunna gå på varandras födesledags kalas i framtiden med.......En annan sak är ju lite tankarna på hur det blir med två små kommer det gå eller blir det kaos? Tror det kommer bli rätt tufft periodvis men gå riktigt bra periodvis med men innan vi vet vem som kommer hur hon är och vilken liten person hon är så blir ju allt rätt difust. Så en del av mig vill att hon kommer nu och en del av mig vill vänta minst till helgen....

Idag var vi föresten ute på jogersö för att fira med alla andra, det gick jätte bra med Sonja hon börjar så smått ge sig ut på äventyr även utanför filten i gräset (i går kröp hon massor på vänner till mina föräldras gräsmatta kan va då det släppte kanske?) men efter en timme sittande på en filt hade jag så fruktansvärt ont att ingen ställning var skön fick nästan panik så var bara att inse att vi fick åka hem och då kunde jag knappt ge de få metrarna till bilen och att gå hemma ja det ska vi inte tala om det är myr steg steg åt sidan, bak eller nått lite längre steg är ren tortyr nu men att sitta ligga på soffan ja det gör ju med ont skulle ju behöva varva inte det lättaste dock. Ska försöka uppdatera i morgon om orken finns annars ha det gött i sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback