Vad hände nu då??

Vi hade vänner över på grillning igår, mycket trevligt var det! Så roligt att lära känna nya trevliga personer här även om det alltid är tufft att skapa ett nytt kontakt nät igen så har vi haft tur som mött så trevliga personer runt oss.

Sonja och dottern till de som var här M de röjde runt med Sonjas bobby car och hade jätte kul det var såroligt att se dem ihop! Men det blev sent för dem Sonja stupade i säng vid 21 och sov till 9, Kajsa somnade med runt 21 men hon sov ju lite av och till i alla fall under middagen sen sov hon till 4 då hon gnällde till så hon fick nappen och jag skulle göra ersättning men såg då att ungen sov igen så då fick hon sova tills hon vakande vid 7 och ville ha mat (!!!) men då åt hon nästan 100 ml annars brukar hon äta mellan 70-80 ml som bäst.


Jag gick igenom min gaderob för att se främst vilka byxor som passar fortfarande och upptäcker då att höfterna som blev större med Sonja har blivit ännu bredare efter denna graviditet hur 17 det nu var möjligt??? :( Så de byxor jag hade sparat framme som jag viste att jag kunde ha några veckor efter att Sonja kom är helt omöjliga att få på idag och då har jag bara 1 kg mer i vikt nu än innan jag blev gravid!! Så om man tänker min vikt från att jag blev gravid med Sonja så står vågen på + 6 kg nu (vägde 50 kg när jag blev gravid med S, när hon föddes och när jag blev grav med K vägde jag 55 kg o nu 56 kg).

De som ser mig tycker jag ser friskare och piggare ut nu, men jag tycker verkligen det är jobbit med de kärleks handtag jag fått som aldrig varit där innan! Så nu ska jag göra vad jag kan för att få bort dem höfterna är nog bara att inse att de alltid kommer vara bredare så nya byxor är ett måste (bara 2 par passade) men har blivit kurvigare hela jag efter denna grav.

Men nu är det lång prommenader och mer hälsosam diet som gäller här hemma. Ska bara försöka hitta någon metod som känns bra, är tryggt och sunt (ingen svält kur), vi får väl se hur det går men 6 kg borde jag ju klara av att få bort i alla fall all bakning som kan ställa till det......

Nu väntar vi på att vår bvc sköterska ska komma hem hit och titta på Kajsa får se om hon ökat sen fredag då vägde hon 2990 g men hon äter så bra att jag tycker nog non borde ha ökat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback