Projekt

Har inte bloggat nu på några dagar då orken inte har funnits helt enkelt.  Innan helgen (tors och fre) så tog jobbet mycket ork och sen var jag ute med mina kollegor, vi var ute och åt och drack gott absolut något att göra om igen=)

Lördagen var vi ner i Linköping för att fixa det sista med barnvagnen vi ska köpa. Hade beställt en skötväska som hörde till vagnen men babyproffsen kunde inte svara på om den fungerade med 2 barn i vagnen *suck* så blev att åka ner för nått som inte ens tog 5 min att kolla. Det var ju bara att göra axelremmen längre så hänger den visserligen inte lika bra som på den vagn vi har men det fungerar i alla fall, ska man gå långt får man väl ha ryggsäck eller lägga den under (men hur långt kommer man med en 1½ åring som säkert kommer vilja gå själv bitvis?) Så lite surt att de inte kunde säga det på tel men så är det väl när man beställer en vagn som inte funnits mer än ett år på marknaden antar jag…..

Söndagen skulle vi fått gäster som fick förhinder så det blev en mys dag i stället det behövdes trots att jag klättrade på väggarna HELA dagen!!  

Idag kunde jag vara med på babysimmet =) så roligt att det fungerar hade ju inte gått om jag jobbat heltid men nu går det bra, Sonja tycker inte alls om det här med att bada utan vi har hennes som ett plåster i famnen och hon vägrar vara med på något av det som de ska göra. Men vi försöker vänja henne, både i badhuset och hemma duscha går jätte bra men inte bada…… tok unge =)

Annars så har vi ju våra projekt just nu och denna veckan händer det både det ena och det andra!!

I morgon så kommer skjutdörrarna och allt som hör till dem som vi beställt, på tors kommer svågern som ska hjälpa oss bygga uterummet och på fre kommer utemöblerna som vi var och köpte idag! Blev svarta dynor till med barn som spiller känndes det kolkast.



Så jag ser fram mot söndagen eller kanske redan lördag men det tvivlar jag på då vi kommer få premiäranvända rummet och tänkte även inviga grillen då kan ju inte passa bättre eller hur?

Och första veckan i april (de skulle ringa innan och än har vi inte hört nått men början av april) så kommer de ju och tapetserar om vardagsrummet så mycket på en gång men sen är de sakerna ju fixade.

Sen har vi börjat försöka få Sonja att äta lite själv innan brydde hon sig inte så vi lät det vara ett tag och nu äter hon lite med händerna i alla fall så det kommer snart igång hade ju varit skönt om hon åt lite mer själv innan hon börjar förskolan i alla fall. Jo hon kommer få gå 15/tim vecka men vi kommer inte utnyttja det fullt ut som det är tänkt idag men det får vi se beror ju på hur nästa bebis är till sättet med. Vi ska ju orka också. Sen har vi ett projekt till men det vill jag inte säga mer om än att jag återkommer  14 dagar med hur det har gått…..

I morgon (tis) så ska vi till barnmorskan igen och även på tillväxt ultraljud och har inte varit så orolig innan men börjar nog bli det lite nu magen är ju riktigt liten om man tänker på att jag är höggravid (är ju bara 11 v kvar nu!) och även om den lilla busar på bra i magen vilket jag inte tror hon gjort om hon inte mår bra så spökar tanken därför ska det bli skönt att få svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback