Graviditets besvär, baby sim med mera......

Jag har inte skrivit på ett tag livet rullar på.

Jag är nu i vecka 26 och det är 102 dagar kvar till BF (beräknad förlossning). Det har gått så otroligt fort, men det är ju för det hänt så mycket. Det känns märkligt att tänka att om lite mer än 14 veckor eller kanske lite mindre vem vet? Så är vi två barns föräldrar, det är många tankar som går i huvudet nu. Hur kommer det gå, Kommer vi orka med det, kommer hon bli lika lugn som Sonja eller får vi ett mer krävande barn denna gång Sonja är ju ett lugnt barn som alltid varit lätt att ha att göra med. Hur kommer hon se ut osv många olika frågor som finns nu sen är ju en återkommande fråga hur livet kommer ändras nu kan vi ju ge Sonja all vår tid men nu blir det ju två att dela tiden mellan. Sonja kommer ju inte förstå att lillan måste äta, bytas på osv lika lite som den lilla kommer. 

Graviditeten har ju så här långt inte varit direkt problem fri, de första veckorna (till v 16-17 ca) så hade jag ju sånt härligt (NOT) illamående och nått sjukt trött (lika när jag var gravid med Sonja). När det försvann hade jag några ganska bra veckor innan jag till min sorg insåg att fogarna är tillbaka igen och bråkar L känns fördärvligt hade ju verkligen velat klara mig undan det!  Så besöket hos barnmorskan i torsdags slutade nästan som väntat med en sjukskrivning på 100 % i en vecka då jag har en kraftig infektion i kroppen har varit SUPER hes och är jätte förkyld så den kan få en chans att försvinna. Så torsdag börjar jag jobba igen och från och med då är jag sjukskriven på 50 % i 2 månader (dvs mars och april) för fogarna då läkaren såg direkt när jag la mig på britsen hur vansinnigt ont det gjorde trodde jag skulle gå av på mitten så hon kollade över de andra men rätt snällt då det inte behövdes mycket för att jag skulle skrika högt. Hon sa att detta kan bli bättre för vissa men hon tvivlade på att det blir så för mig om man både ser till smärtan och att jag hade det hela tiden med Sonja. Så hoppas på att jag blir sjukskriven även över maj sen för från juni tänker jag ta ut föräldradagar eller semester beroende på vilket som är bäst.

Under barnmorskebesöket så visade det sig att magen inte växer som den ska och att det troligtvis bor en liten liten dam där inne som kan vara för liten för den vecka jag är i. Finns flera orsaker till varför bla magsjukan jag hade men även annat som jag inte kan/får tala om då det skett på jobbet och därför inte anser ska läggas ut på bloggen.  Jag känner mig lite orolig för att det skulle vara nått som hänt med tex moderkakan så hon inte får den näring hon behöver men hon sparkar och buffar så jag känner ju att hon finns där i alla fall det lugnar mig mycket. Vi ska på tillväxt ultraljud om en månad och jag har bestämt att mig för att inte försöka oroa mig innan det i alla fall. Men kommer vara super nervös när jag ska in på ultraljudet sen.  Blev ju tillbaka flyttad 2 veckor på förra kan inte låta bli att tänka på att det var nått redan då för det stämmer inte med mina uträkningar…..

I måndags var första gången som jag kunde vara med på Sonjas baby sim om ni viste va glad jag var för det! Jag var ju den som verkligen ville det Jonas har mest gått för att jag anmält henne men han har nog tyckt det var rätt kul trots allt ;) Vi hade med oss vår digital kamera som man kan fota under vatten med, det slutade med att jag fotade alla barn när de dök, så blev inte mycket tid åt Sonja……

Hon älskade verkligen flytvästen hon fick på sig, hon låg och flöt lekte med en leksak och somnade nästan.  Sen dök hon med både mamma och pappa utan vattenkanna eller nått stolt det gick jätte bra. Jag trodde de växte från dyk reflexen men det verka på ledaren som att det går bra trots de bara man gör det på rätt sätt. Kul nu vet vi lite mer om det till nästa och kan bada mer med henne själva i sommar.  Men Sonja tyckte absolut inte om sång stunden att bli lagd på olika sätt i vattnet var otäckt och att bli lyft upp i luften var det inte tal om!

Snuttan har ju med varit sjuk i fredags fick hon 40 graders feber och sen lördag och söndag har den gått upp och ner dock inte högre än 38. Sen måndag har den i alla fall hållit sig helt borta tack och lov men det var inte roligt att se henne i fredags då var hon medtagen.  

 

Men nu börjar klockan närma sig 17 här och det är dags för mat det är så underbart vi har en kålpudding som står i kylen som jag lagade igår så slipper laga mat idag, älskar rester  tror jag…….

Tur jag har en underbar man som hjälper mig nu med allt som ska fixas orkar ju inte stå upp så länge nu.

 Trevlig kväll!

 vattenlek med pappa

 hela familjen <3

 Under vattnet! Men fotade så många andra att detta blev det enda kortet på Sonja under vattnet men kameran finns ju kvar :)

 mammas utter Det var rätt kul att plaska!

 det här var spännande...........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback