En vanlig söndag

Jag hade tänkt ta mig en lugn slappe dag idag då vi får huset fult till helgen (fyller ju som sagt år hihi) så har jag valt att ta vecko städningen på ons eller senast tors. Kommer 2 katt allergiker så då behövs det ju städas mer ordentligt. Brukar damsuga och torka golven (självklart) och damma. Men när de ska komma så damsuger vi soffer, dynorna på matstolarna osv blir lite mer men det måste ju bli så när man har två pälsbollar och vänner som inte mår bra av dem.

Men i alla fall hade jag bara planerat att bädda rent, sätta upp nya gardiner, leka med Sonja och ev hjälpa Jonas med att montera in nya bilstolen.

Jag är just nu inne i en period då jag är nått overhört trött så tog sovmorgon till 9.30 men var vaken från 8 sen låg jag och Clawdia (vår ena katt) och gosade tills jag gick upp. Efter det var det frukost, så åkte vi vasa loppet och sen fixade jag med sängen och nu finns det äntligen gardiner i sovrummet känns bra då alla som går förbi oss ser sovrummet. Efter att jag ring och bjudit in alla till lördag så fick jag ett ryck och ställde mig och bakade strax under 100 kakor blev det. Blev havre drömmar och sylt kakor som blev så där men de går att bjuda på i alla fall, för det kommer en nötallergiker och jag har bara nötkakor i frysen som jag insett att jag själv inte tål heller. Det tog en ganska bra stund men hann i alla fall med lite lek med skruttan mellan att alla plåtarna var i ugnen.

När alla skidor var klara hade Jonas tid för att se på stolen (mitt i mitt sista bak) då det var mer komplicerat än vi trott så fick jag hoppa mellan kakbak och stolen i ungefär 1½ timme så det tog ju lite längre tid än om vi försökt hela tiden. För Sonja var inte på humör att vara själv när vi blev upptagna med stolen, vad hade vi annars väntat oss?
Att få till längden på axelbanden osv var inte så svårt men när stol skrället skulle in i bilen då vart det gråa hår om inte nått! Förra stolen var så lätt att få in så vi trodde nog denna skulle vara lika lätt men näääää! Vi höll på och trixade på alla möjliga sätt det fanns tydliga bilder på hur man skulle montera stolen på alla sätt utom om man ville ha den på en sidoplats bak *suck* men efter 30-40 min av att pröva sig fram och försöka tolka texen så gott det gick så kom vi med gemensamma krafter på hur det skulle sitta och då var det ju bus enkelt! Men ska inte säga förmycket nu då det kanske kommer bråka lika mycket när vi ska ändra nått tex på axelbanden eller när den ska vändas framåt en vacker dag.

Det var tur att vi hade rester som bara var att värma till middag då klockan var över 19 när vi väl fick mat i oss. Nu ska vi i alla fall mysa ihop under resten av kvällen blir choklad mousse tårta, ny bakade kakor och Wallander filmen som går på tv 4.

hmm det här skulle ju bara bli ett snabbt inägg men blev vist längre än jag tänkt som vanligt......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback