Men va f** ?!!

Idag så lämnade vi in bilen på bilverkstan då plasten på ena backspegeln (vid blinkersen)  var sönder. För några veckor sen var jag där så de fick kolla på skadan och ge en pris uppgift. Då sa de att det skulle gå på 500 + arbetskostnad vilket kändes helt okej då det mest är ett skönhetsfel.

Så långt var allt bra och Jonas lämnade in bilen vid 8 i morse, vid 9.30 tiden var den klar det vara bara ett stort problem backspegeln saknade nu glas! Det hade tydligen de på verkstan lyckats ta sönder när de skulle ta bort eller sätta dit plast delen.  De har inte andats ett ord om att det fanns någon risk att den kunde gå sönder eller hört av sig till vara sig mig eller J och frågat hur vi ville göra då de såg att det skulle bli svårt. Hade vi fått veta att de skulle kräva oss på 800 kr till för glaset hade vi inte låtit dem fortsätta byta om de talat om att risken var stor. Om det var så att de inte upptäckte det förens skadan skett så är det ju oavsett deras fel och inte vårt!

Att de bara har mage och kräva oss på pengar för en skada som DE orsakat är för mig helt ofattbart!!!

Hur 17 resonerar de kan man undra det var inte en risk i arbetet vi viste om fanns, det är inte en kostnad som vi godkänt det är så mycket som är fel här.

J ska lämna in bilen 15 o då slutar jag men ska försöka få till det så jag kan gå hem 14.30 om det går för tror det behövs någon som kan bråka lite J är så snäll. För 500 + arbete det är det som vi betalar inte en krona mera varför ska vi betala för att någon av de på verkstan har sönder saker på vår bil??!! Nej tack du har man haft sönder nått så får man ju vackert ersätta det, glaset var ju dessutom bara 1 år bytte det förra vintern när en snöskottare på jobbet hade sönder det.

Jag bli bara så arg på sånt här, det är SÅ fult gjort!!! Plus att jag inte gillar att bråka med någon eller den osäkerhets som blir. Om vi vägrar betala vad blir det då, om vi betalar hur blir det då……

Men det känns ju som att vi inte ska/bör betala detta ska ringa konsumentombudsmannen i stan i morgon. Så vi kanske får svar innan vi ska dit hoppas det……..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback