öppna förskolan och ovanligt gnäll om sjukskrivning

Idag har vi spenderat dagen på öppna förskolan, eller vi säger jag kanske en sanning med modifikation vi kom vid 10.30 tiden och Jonas lämnade mig och Sonja där och åkte hem vid 12 då det var skidor på tven, sen var han snäll och hämtade oss vid 16 (hade aldrig kunnat gå hem med mina fogar, det tar 45 min normal takt så hade tagit några timmar sen hade jag nog inte kunnat gå mer på ett bra tag…….). Men Sonja och jag hade en mycket trevlig dag många som vi inte sett på ett tag nu när jag jobbar, och alla var så gulliga med att hjälpa mig med Sonja när hon ville bli buren kan ju bara ta henne om jag sitter ner, hjälp att lyfta upp henne från golvet osv blev lite rörd över hur alla ställde upp. Var skönt att få vara där i alla fall behövde få träffa lite vänner och busa och gosa med en massa små bebisar är ju bara plus med som jag inte gör det nog hemma =)

När vi kom hem kollade jag igenom posten och hade fått pappren från läkaren som sjukskrev mig, jätte bra vist. Det var bara det faktum att hon och jag kom överens om 1 veckas sjukskrivning på 100% och sen 2 mån på 50 % så det är det jag utgått från i kontakt med jobbet. Blev ju helt sjukskriven pga av att jag hade en sån infektion i kroppen var SUPER hes och så förkyld att det inte var tal om att ens försöka andas genom näsan så behövde vila för att bli av med det. Nu har det ju gått en vecka och det börjar lite ge med sig är förkyld men inte alls som innan kan andas lite i alla fall med näsan….

Men hon sjukskrev mig på 100% i 2 veckor till 10 mars och sen från 11 mars till 28 april på 50% vilket ju inte var det vi sa + att hon har skrivit att jag jobbar med det jag gjorde på Helenelund, så får ringa och be henne ändra det i morgon så inte försäkringskassan knorrar vågar inte chansa med tanke på hur de kan vara. Inte ofta man gnäller över att bli sjukskriven mer än man tänkt sig……..

Men jag vill faktiskt jobba så mycket som jag kan och orkar så länge som det är möjligt, jag gillar mitt jobb även om jag inte riktigt klarar av alla moment fult ut just nu. Jag får se vad min barnmorska och läkare säger om jag får tag på dem i morgon men eftersom jag sagt till jobbet att jag kommer och jag känner mig pigg nog för 50% så kommer jag köra på det i morgon så får vi se hur det går sen.

Bjuder på några bilder av skruttan så ni får se hennes krypstil just nu lite speciell om man säger så

 hon sitter med ett ben i var riktning som i spagat och drar sig fram med armarna att hon har ben har hon inte förstått här än....

 här på bilderna hade hon ju lyckats dyka från pappa ner på golvet där av den snygga pannan. Men tack och lov är det borta nu =)

 Här la hon sig på mage själv men insåg fort att det ju inte var nått kul alls.

Här är en dålig bild på Sonjas dop vepa som jag precis sytt klart, ska ta en bättre bild och lägga upp, nu håller jag på med nästa bebis dop minne. Inte för de fått dem till dopen men de heter ju så. Valde en annan till nästa tirst att sy samma mönster en gång till. Det är 3 änglar på denna sen Sonjas namn, födesle datum, födelse längd och vikt. Den blev jätte fin även om det var lite små saker som inte blev 100 namnet kom lite lite fel inte helt i mitten och sen lite andra små fel men de synns inte alls om man inte vet om dem.




Nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska sy in kanterna och hänga den som den är eller om vi ska rama in den (lutar åt det, och då hos en rammakare) ramen ska ju följa ytterkanten på broderiet (som en pil eller hur man ska säga ni ser ju.....)

Nej nu ska broderiet åka fram här hemma så det blir nått sytt idag med, försöker sy lite var dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback