pip pip piiiiiiiip!!

I kväll satte vi oss lungt tillrätta i soffan vid 20 för att se på tv men den tv kvällen slutade lika fort som den börjat. För Clawdia kom med en mus i munnen som hon satte ner på vardagsrumms mattan då den var så liten och satt blixt stilla så trodde jag det var en av hennes leksaker tills Jonas skriker är det en riktig mus???!!! Ser då lite närvöst efter och jo då det var ju en rikgit! Jonas flyger upp i soffan och jag satt och fick lite halv panik. Men hoppas snabbt upp då Clawdia försöker sig på att döda musen så får tag på henne och ger henne till en nu panikslagen make som låser in henne i tvättstugan innan vi (jag) drar igång mus jakten på allvar så jag drar på mig ett par handskar och hämtar en hink att fånga musen i eller stoppa den i om vi fick tag på den.

Efter att först ha fått lugna Jonas som verkligen fick panik och mer eller mindra vägrade gå ur soffan så försökte vi lyfta soffan där musen var under och få tag på den så vi kunde släppa ut den öppnade även altandörren så den kunde ta sig ut där men nääää den ville inte bli infångad sprang fram och tillbaka mellan våra två soffor envisa sak! Jag kan inte påstå att jag tyckte det var så hemskt mer än första minutrarna innan det landade så jag skrattade nog mest åt Jonas och hans skrikande och oro över att lyfta sofforna så jag kom åt.

När klockan är runt 21 så ger vi upp jakten och släpper in katterna efter att ha stängt till rummet ordentligt med saker så att musen inte kommer ut (vi är säkra på att den är kvar i vardagsrummet men inte var i det.......) men Clawdia gick bara och nosade lite när hon fick komma ut sen lämande hon rummet och Lakrits han ligger här och sover bryr sig med andra ord inte alls.

Mitt i all kaos så undrade J hur jag kunde vara så lugn, som jag svarade honom så vad hjälper det att få panik löser det bättre om jag håller mig lugn det är ju bara en liten mus det värsta som kan hända är ju att den gnager av en kabel pch det går ju att ersätta med det absolut värsta vore ju om Sonja får tag på den då lär den ju åka in i munnen men det senariot känns ju inte så högst troligt dirket.

Jag hade kännt mig lugnare om vi fått ut den nu känns det inte så kul att ha en mus lös här hemma......men den kan ju ha sprungit ut när vi inte såg tror dock inte det. Annars har vi ju två katter och får investera i en musfälla i morgon om den inte dykt upp. Jonas har i alla fall konstaterat snabbt att han och Sonja kommer spendera morgon dagen tills jag kommer hem på ovanvånginen hihi. Nu 2 timmar senare så börjar han lugna sig lite igen men han har fortfarande inte vågat lämna vardagsrummet i fall musen dyker upp han är rädd den är i sovrummet men det är en omöjlighet (dörren är stängd om vi inte är där inne).  

Så detta kommer det nog bli en fortsättning på misstänker jag vill då veta att musen är ute i alla fall innan jag blir helt lugn.

Nu ska jag i alla falla gå och sova för i morgon kommer mamma, pappa och syrran hit och sen blir det ju huset fullt på lördag ska bli trevligt men lär nog bli en del att stå i misstänker jag men det blir säkert bra är ju många händer jag kan styra bossa runt med ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback