Vårt hjärta

I morse när jag kom in i Sonjas rum för att ta upp henne efter nattens sömn tänkte passa på att få lite bebis gos innan jobbet. Så möts jag av en liten leende dam som är överlycklig att mamma kommer vilken start på dagen och som inte det vore nog så sitter hon upp i sängen!! Det har hon inte gjort innan, legat på alla möjliga sätt men inte suttit upp av egen kraft i sängen innan så jag blev rätt förvånad om man säger så. Men trodde först att hon gjort det innan bara Jonas som inte sagt nått men nä det var första gången så det missa han då han sov. Det händer så mycket i hennes utveckling just att vi inte hänger med tror jag, det känns som att vissa saker bara ligger och lurar snart kommer hon säkert komma igång ordentligt med krypandet och vår BVC sköterska tror att tänderna kanske är på G så vi får väl se hur det blir med det......

Just nu busar lilla trollet på golvet med pappa och hon försöker hela tiden ställa sig upp mot honom så snart kan hon nog ställa sig upp själv med då hon ju alltid vill stå och helst ska hon hoppa med det är kul det!

När vi var på öppna förskolan i ons så vägde jag henne (med kläder, blöja o allt på annars brukar hon va naken) och då vägde hon 9,5 kg! Helt galet vad hon ökat i vikt sista tiden men sen har hon ju en pappa som matar henne rätt fristk med majskrokar nu när han är hemma med =) Så i helgen ska vi byta bilstol åt trollet för den hon har är bara upp till
9 kg så nu känns det som det är hög tid. Vi ville inte byta innan så inte den nya stolen blir för stor åt henne, är det någon som ska sitta säkert är det ju hon.

Så i helgen blir det städa, handla och byte av bilstol (men den hon har nu får nog va kvar det är ju inte läge tills den ska fram i alla fall o ingen sitter ju bak mer än Sonja och jag ibland). Så skönt med inga mer måsten då jag är rätt trött nu men Jonas och jag brukar sällan ha en lugn helg hemma blir alltid att vi gör nått som familj. Ska dock försöka förbereda så mycket som möjligt inför nästa helg, jag fyller ju 26 nästa lördag så då kommer det en hel del folk hit trevligt värre, men med min ork just nu så får jag fixa lite för det var dag så mycket som jag kan innan. kakbaknin osv för laga maten innan och tårtorna det får ju bli gjort fre/lör inget som går att göra innan. Nå ja finns många att sysselsätta som tur är.


Trevlig kväll/helg alla! (skriver det trots att klockan bara är 14.17 då jag inte tänker ha datorn på mer idag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback