Duktig flicka!

Jag blev så stolt över Sonja idag, hon utvecklas så mycket var dag nu(det gör ju Kajsa med men det märks lite mer på Sonja).

Kajsa var ledsen jag och jag satt i soffan för att trösta henne. Jonas hade musik på i sin mp3 och hörde därför inte mig ropa på honom om att få Kajsas snutte så jag bad helt enkelt Sonja hämta den men trodde inte hon skulle nå själv jag hade lagt dem på diskbänken. Men hon kom med sin snutte glatt skuttande ber hennne då att hämta kajsas så hon springer in i köket igen och kommer tillbaka med den!!

Att ta instruktioner i flera steg är nått som barn ska kunna runt 2 år och Sonja är bara 1½ ! Så nu har jag fått va lite mallig :)

I dag var vi och hämtade första matkassen från ica som vi kommer ha varannan vecka nu för 500 kr så får vi 5 middagar till 4 pers. Men portionerna är så stora (känner flera som har kassen som sagt det så det blir mellan 6-8 port) så bara av maten idag så kommer vi ha mat i 2 möjligtvis 3 dagar så det är ju jätte bra! Man får ju 5 recept så väljer man själv ordningen därför blev det idag en bacon och nudelwok som var riktigt god! Bra början med andra ord!

Vi väntar en leverans från IKEA på onsdag och det har varit en hel vetenskap att få det att stämma + att få betala. Jonas försökte åka in och betala men det gick inte trots att han blev bollad mellan flera olika ställen på varuhuset, sen ringde kundtjänst upp och de diskuterade vilken dag de skulle komma hit, tjejen säger att de inte kör ut hit på onsdagar (som va dagen vi fått) utan att de skulle komma på tors hel ok för oss hade varit bättre. Men så ringer det till Jonas och någon säger att de kommer på ons och frågar om det passar Jonas säger ju klart nej och nämner torsdagen. Det visar sig då att det är en telefonsvarare så leveransen skulle bli flyttad en vecka *suck*!!! Så jag ringer dit och styr tillbaka till onsdag men sen när Jonas talade med Ikea idag (de från transport ringde) och då kör de aldrig ut hit på torsdagar.

Men men hoppas bara jonas hinner med allt för vi ska lämna bilen då med, annars får vi dra i någon vän som får komma o vara ikea/barn vakt när jonas hämtar bilen i västa fall för jag jobbar till 17 och de skulle komma mellan 15-21.

Men jag ser verkligen fram mot att sakerna ska komma som ett barn ser fram mot julafton! Tror att det kommer bli lättare för båda tjejerna med sina nya sängar. Även om jag nog misstänker att en viss liten fröken nog kommer hoppa ur sängen på morgonen och troligtvis riva ut halva gaderoben då den inte har några dörrar (de som bodde här innan hade inte kläder där utan en tv (?). Men dörrana ska upp när nu J får tummen ur har tjatat bra länge nu, annars får jag väl flörta med david........


Men nu är det mys med ostkaka blev såååå sugen i affären idag!

Kommentarer
Postat av: Jonte

Fixat älskling.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback