fantasilöst just nu.......

Helgen som gått har inneburit att mormor och moster varit här (mys), stockholms besök (vi såg på inka guldet och en himmla tur jag hade med mig bärsjalen då vagnar var förbjudna de var de inte sist vi var där......), den minsta mini jul marknad vi varit på någonsin och svordommar över ikea.


Ikea fick ju en stor order av oss men tydligen blev den större än väntat för jag skulle beställa en säng men det blev vist 2 i bara farten men det innebär ju bara att den är klar till Kajsa (måste bara beställa ribbotten, madrass, täcke mm) MEN när vi skulle montera upp den långa av de två byrår vi köpt (en kort o hög och en låg o lång men båda har 6 lådor) Så upptäckte Jonas att Ikea lyckats med bedriften att skruva dit två vånster skenor där man ska sätta lådan istället för en av varje, när han ringde idag kunde de inte ens be om urrsäkt sa bara att de skickar en ny del på posten vilket iofs är bra men såååå svårt är det väl inte att säga oj urrsäkte självklart kommer en ny del. Men de är väl så vana vid fel gissar jag...........

Har i alla fall möblerat om i hallen säkert 4-5 gånger nu för att se hur de 2 bokhyllorna och den långa byrån ska stå. Nu är jag ganska nöjd i alla fall just nu men Jonas vill vi har på andra sättet så vi får se om jag kan lösa det så båda blir nöjda...........

Sen ska vi möblera om vardagsrummet (IGEN) tror vi vi håller i alla fall på att spåna hur vi ska få till det med barn och en så öppen planlösning som möjligt. Lutar lite åt att det blir som när vi flytta in då kanske Jonas får sen bar med som han vist börjat drömma om men det blir i framtiden (kanske i 30 års pressent).

Sonja överaskade oss i helgen med att gå riktigt riktigt långt hon var så duktig annars är hon en liten diva vår dam och bara vagnen eller famnen som duger :) Hoppas hon inser att det är något hon kan fortsätta med nu bara!

Nu orkar jag inte mer ska öppna imorgon och har advents fixar här hemma, gardinerna är uppe bara stjärnor. ljusstakar och likande som ska fram i morgon nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback