kokar

jag ligger på soffan och små kokar just nu. Är inte alls på ett vidare bra humör idag har känts allmänt piss rent ut sagt hela dagen idag.

Idag på jobbet när jag o en till var kvar bara (av personalen) så står ett äldre par och kämpar med vår grind. Jag går och hjälper dem in och undrar vem de ska hämta (tror de är mor/far föräldrar till ett barn men jag kände inte igen dem). Men nääääää de skulle inte hämta någon utan de skulle ha gympa i skolan (förskolan o skolan ligger i samma hus o de skulle in i idrottsalen).

Jag kände att jag inte ville ha på mitt samvete om nått hände + att vi inte trodde att vi ens får släppa in dem den vägen. Det känndes verkligen inte helt ok, så jag satte mig ganska bestämt på tvären och hindrade damen från att gå in i förskolan. Hon menade att hon brukar gå in den vägen men då jag arbetar eftermiddag 2 måndagar av 3 ( vi har 3 v schema som rullar) så vet jag att hon inte brukar det. Men det ville hon inte lyssna på utan ska tränga sig förbi mig och ärr allmänt oförskämd och går på om hur de ju ska ha gyumpa och hur elak jag är som hindrar dem osv. Säger att hon ska lugna sig men hon ska till varje pris in och känna på dörren till skolan, jag försöker samtidigt tala med mannen som har kortet (till larmet) för att upplysa om att han måste ha nyckel till ytterdörren med. Men han går bara på om att det ska gå att låsa upp med kortet (FEL!!) så ska hantera dessa 2 samtidgt vilket inte var lätt. Men lyckas tillsist få dem lunga efter att jag kollat att kortet var ett som skolan lämnat ut så låste jag upp. MEN det känndes inte alls bra samtidigt så kom det så mycket folk men vad vet jag, de hade ju kunnat glömt att bokat men talat om för alla att det var idrott i alla fall. Att ha främligar springande inne i förskolan känns ju inte heller ok, så det här kommer i alla fall få mig att låsa dörren till skolan var gång jag är kvar på kvällen!

Men vi får se om jag kommer behöva jobba så sent att jag stänger mer på ett tag för jag har bestämt mig för att gå ner i tid kommer gå ner och jobba 85-90% hade jag kunnat rent ekonomisk hade jag bara jobbat 50 men tyvärr så går inte det om vi vill fixa allt med huset som MÅSTE göras + resa någon gång i framtiden. Men mitt stora problem är ju att Jonas jobbar som han gör. Antingen åker han mellan 4-5 på  morgonen och är inte hemma förens klockan är runt 18-20 eller så kommer han inte hem alls. Men då kan det ju å nadra sidan vara så att fredagen är han helt ledig (de jobbar ofta in den). Så om jag skulle öppna behöver jag lämna redan 5.30 då måste jag ha desppans för normalt öppnar inte förskolan förens kl 6 och tror inte de skulle bevilja mer än 15 min vilket skulle kunna gå MEN då kommer jag till mitt jobb när klockan är prick 6 vilket iofs är ok men man ska hinna låsa upp 6 dörrar innan dess med. Visserligen slutar jag 13.30 när jag öppnat stänger jag skulle jag behöva lämna 9 men inte hämta fören kl var 18-18.30 kanske ännu senare om inte någon förälder är i tid..........

Så utifrån det så blir det svårt att få det att gå ihop eftersom jag inte riktigt vill be någon hämta/lämna flera gånger i veckan det vore fel och oansvaritgt av mig som mamma. Så jag ser ingen annan råd än att gå ner i tid men ska diskutera saken med min chef så snart jag bara kan få till det så att vi båda har tid sammtidigt inte helt lätt......men har ju så kort tid kvar nu innan jag går hem bara 7 veckor ungefär så hög tid att diskutera hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback