You tube i ett nötskall

I dag så skulle jag sätta på vår smartboard på jobbet ( http://smartboard.se/ ) och vet ju sååå väl att det är en "knapp" man ska snurra på för att få på ljudet men ändå så står jag som ett fån och letar på högtalaren när ett  av barnet frågar lite fint om det inte var den här knappen jag leta efter o pekade på rätt ställe. Var ju bara att berömma barnet och inse hur dum jag var som tom med stod och funderade på om de bytts högtalare utan att jag viste (knappen satt på tavlan) bara att inse att vi har kloka barn och virriga fröken!


När jag hade jobbat en ganska lång stund med barnen vid smartboarden så var de ju självklart trötta och rastlösa med kryp i benen som barn får. Så jag satte på you tube letade fram något jag tyckte var relativt barnvänligt smurfarna vi har nämligen talat en hel del på jobbet just om att det på you tube kan finnas sånt som vid första anblicken ser barnvänligt ut men sen visar sig vara motsattsen.

Jag satte på smurflåten åt barnen sen var jag tvungen att gå ut en liten stund för att fråga en annan pedagog en sak. Var i rummet brevid så både såg och hörde vad som skedde, när låten var slut ville barnen höra den igen så jag går och klickar på en låt som hade samma bild och tittel som den de precis lyssnat på och ska gå tillbaka när jag hör att det lät lite annorlunda så lyssna mer noga och sen kan jag säga att jag var snabb på att stänga av!!!  Låten handlade om smurfar som gillar knark nu han det kanske gå ca  30 sek så barnen hann inte förstå men känndes ju verkligen inte bra så sista gången jag sätter på smurfarna men sån skit kan ju dyka upp lite när som när man sätter på barn saker på you tube tyvärr inte första gången vi råkar ut för det på jobbet rätt vanligt så föräldrar ha koll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback