Tyvärr ingen bild......

Men vi har Astrid Lindgren tema på jobbet just nu och det kommer vi hålla på med fram till i alla fall års skiftet men kan bli längre beroende på vad mina kollegor väljer lägger mig inte så mycket i våren då jag ju ändå inte kommer vara på plats.........

Men förra veckan var sussane pippi en mycket uppskattad sån, så denna fredag kom Maddicken på besök då vi läst mycket om henne i veckan,  varit på utflykt (vi åt picknick i ett annat rum på en filt på golvet), jag läste om henne under en samling + under ett mellis. Så idag klädde jag ut mig till henne hade en perfekt klänning hemma och sen tog jag med mig en leksaks katt som Sonja fått (även om jonas tyckte Lakrits skulle få hänga med) och självklart ett paraply och en ärta till Lisabet att ha i näsan men jag hitta ju inten Lisabet.........

Får se om jag kan ta en kopia av bilderna vi tog på jobbet så jag får någon att visa, men barnen älskade det!!! Jag hoppade ju falskärm, sjöng, var stöddig och hade mig :) Inte speciellt fröken aktig just då till och med små barnen blev glada trot att de kanske inte hade full koll på vem Maddicken var några viste.

Jag stängde på förskolan idag och det var det som alla talade om på kvällen sötisarna när vi satt och myste och kollade föst på Maddicken och sen en hel timme alfons det är lyx att få göra det på jobbet en fredag!!

Men nästa vecka blir nog jätte lugn (Höstlov) så vi har som mest 9 barn men det är bara en dag sen var det 7 en dag 5 en dag och 4 (!!!!!) en dag helt galet så lungt MEN det är ju bara min avdelning det är så lungt på de flesta verkar ha nästan full barngrupp i alla fall så vi får säkert hjälpa till där vi behövs om inte mina kollegor passar på att ta ut lite komp med.

Men nu väntar en skör tråd av Jeffry Deaver om ni inte läst något av honom så gör det!!
Denna är sjukt läskig har inte varit rädd för electrisitet innan men denna bok kan nog 17 få mig att bli det eller i alla fall få en helt ny respekt för det. Men alla hans böcker är nagelbitare sen väntar Cammila Läckbärgs nya Änglamakerskan som jag ser fram mot att läsa men båda dessa författare tillhör favoriterna hos mig helt klart längtar alltid efter att läsa nya av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback