tror det kallas små barns mamma?

Att inte ha tid eller ork för den delen att blogga på kvällen efter att barnen sover.

Nu har vi för visserligen 2 otroligt snälla barn på kvällarna, Sonja sover ju mellan 18-18.30 en vardag och då sover hon bra brukar aldrig va nått svårt att lägga henne då, Kajsa sover oftast runt 19-20 men blir för det mesta runt 19-19.30. Men när kvällen kommer har vi ju haft fullt upp innan dess och sen ska det plockas upp, leksakerna har ju en förmåga att hamna överallt här hemma......tvätt och likande ska tas om hand. Har man då jobbat hela dagen så är ju orken borta sen.


Eftersom jag inte bloggat på ett tag blir det ett lite längre inlägg som vanligt......
Kan ju börja med det som sker i morgon, då har Sonja sin första dag på förskolan så då kommer vi vara med hela familjen. Känns så märkligt att det är dags att hon blir så stor helt plötsligt jag har ju verkligen sett hur förändrade barn blir av förskolan ofta åt det posetiva hållet men de kan ju även bli mer sparation ångest och mer klänigt. Men jag tror att med tanke på hur social tjej vi har så kan det bara bli bra av det här, för blir det en tillbakagång så är den nog tillfällig i alla fall. I morgon går hon 9-12 (till efter maten) förvånad att hon får äta redan första dagen trodde det kom senare så har det varit på alla förskolor jag jobbat (2 st) och vila ska hon göra redan på tisdag (blir intressant att höra hur det gick hon lär inte ligga kvar på madrassen.......)

Med det så lämnar vi förskolan, hur märkligt det än är att min lilla tjej blir så stor helt plötsligt.
I torsdags var vi på cirkus!! De sålde biljetter för 50 kr st till de med ica kort så då tyckte vi det var läge att passa på  det var ju värt att chansa och ta med oss barnen hade det inte gått så hade vi ju inte lagt ut så mycket på det. Var ju bara vi vuxna som behövde betala i alla fall. Men det gick verkligen jätte bra!
Jag stängde så trodde vi skulle komma sent in men sista barnet gick så tidigt att vi hann in och kom nästan först i kön in så vi fick platser längst fram precis vid manegen kunde inte komma närmare.

Sonja satt som ett ljus innan allt drog igång lyssnade på musiken de spelade och gungade med hela tiden. Jag hade kajsa i bärselen och hon sov med hörlurarna på fram till strax innan pausen då hon vaknade och var varm och hungrig med med en jaka mindre och mat i magen var hon nöjd igen. Trodde ju det skulle bli kalt på kvällen (det börja 19 och sluta 21) men det var runt 18.........så vi var lite för påklädda men hellre det!

Sonja var helt inne i allt som skedde och hade verkligen roligt, de hade en lilla gubben häst som barnen fick rida på i pausen, ett av "mina" barn från jobbet kom förbi på hästen när jag ropade på hnom och vinkade så trodde jag nästan han skulle trilla av :) han blev så glad och vinkade glatt sötnosen.

Här nedanför så kommer det en massa bilder för den som orkar!



Det här var en rolig leksak !

 

Kajsa är lika glad jämt, är hon inte glad så är hon förbannad det finns inget mittimellan här inte!



 så härlig bild!




 Bollhavet här är det dock lite motvilligt. Nu så gillar hon det mera, hon hämtar en leksak sen går hon dit och sätter sig och leker. Men här skulle ju dumma mamma fotografera......





 fråga inte va ungen gör med benen gymnastik kanske?





 hemma hos farmor, tycker hon ser ut som en liten docka på bilderna!





 
Min favorit farbror, så skön min hon har här



 Att killarna höll på och sparkade fotboll struntade Sonja i hon satte sig på bollen! Att farbror sparka bort den kan vi tala tyst om ;-) försiktigt förstås o hon blev inte rädd bara förvånad snuttan



 Gammelmorfar !


 Kajsa (gammla farmor) och Kajsa (barnbarns barn)

Men nu måste vi väl bjuda på lite cirkus bilder med va??

 jag och kajsa



 spännande!!




 
fin bild på far och dotter




Härlig bild på alla barnen vi hade med oss, en är nog lite extra glad här ;-)


 men det tar på orken..........



 Puss min kompis!!!!


 Jag vill med ha på hörselskydden, de är ju mina!! Mormor har lärt mig att va rädd om öronen!


 lite djur fanns det ju med inte bara odjur som ovan ;-)


  gissa va han har på huvudet o ser ni den som hoppar till vänster?

 katter!






 här vägrade jag titta! tog kortet o blundade sen.


 Premiären av hoppgungan! En hit!!

 min älskling !  tog med bilden mest för hur hon håller händerna, men här är nästa premiär hon är så stadig i nacken nu!

 snuttan


 Sonja och Jesper



 Kajsa, Philip och jessica (jesper pussa kajsa på magen det var viktigt att den skulle va just där sötisen)




Nu ska jag sova om jag kan slita mig från dokumentären om 11/9........

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Åå vilka härliga bilder!

2011-09-17 @ 21:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback