En seg dag idag, MEN händelserik!

Jag har verkligen varit riktigt trött ett par dagar men kämpat på, igår var vi hos vänner och grilla och var inte hemma förens klockan var runt 22.

Natten innan hade jag skojat lite med Jonas som skulle va den som hade huvudansvaret under natten o morgonen att han säkert skulle få sova hela natten (de var så trötta båda två) och jo då det visade sig att båda två sov till strax efter 6 antingen har en vaknat och en sovit eller så har båda vaknat. Så att båda lyckas pricka en natt där båda sover är ovanligt men skönt för jonas skull även om det innebar en tidig morgon. I natt var det bara Kajsa som vaknade (vi hade Sonja i vår säng) men som alltid så var det en vällingflaska som behövdes sen sov båda två till runt 8 i morse det är med ovanligt även om det sker då o då men sällan det är samtidigt det sker.

I dag har vi haft en lugn hemma dag i alla fall jag o töserna Jonas var och tävlade och sen innom Lekia för att fixa en grej med bilstolen (vi fick bara med en fästrem men det måste ju vara 2, de fixade de snabbt o lätt).

Kajsa har ju länge varit på väg att börja krypa. Hon har haft ett ben hon skulle få bak mera och komma upp mer så hon kunde flytta fram kroppen och inte åka bakåt. I går så var det såååå nära men hon fick inte till det riktigt men idag hann jag knappt sätta ner henne på rumpan på golvet så hade hon hamnat på alla fyra och pep iväg. Sonja har inte riktigt hängt med i vad som skett med hennes lilla syster så hon har haft en rätt tuff dag. Hon är van att kunna lägga sakerna en bit från Kajsa så får hon ju ha dem för sig själv och idag var det ju inte så. Med andra ord är nog lugnet (om det nu kan kallas lugn) här hemma slut! pust fasar lite för när hon får mer fart den här fröken kommer ge sin mor och far fullt upp det kan jag lova!! Sen har hon lärt sig vinka jag bad Sonja gå o vinka hejdå till pappa som skulle ut och springa då vinkade Kajsa till mig :) sötnosen

och Sonja har kommit med några nya ord!
Groda
mer
papper
sluta

Sen kommer det många 2-3 ords meningar från henne nu så de är båda i utvecklings faser just nu med allt det innebär faramförallt för det ju med sig en sak GNÄLL(!) så det är mindre kul men tror nästan jag har båda samtidigt som nu hur tufft det än är för då får man ha de lugna perioderna att hämta luft på inte att de ska gå om varandra. Huva då skulle man gå sönder av stress!

Har nog just nu med mitt låga blodtryck det är så att det börjar bli otäckt för blir utan förvarning SUPER yr och allt bara snurrar och illamående + denna underbara trötthet det för med sig. Sen har fogarna vaknat igen (fan, fan fan) MEN de är inte alls lika illa som det har varit både med Sonja och Kajsa (än i alla fall....) men tror inte det kommer bli så illa som tidigare så oroar mig inte så för det även om det påverkar livet det är svårt att kommer ner och upp, bära i trappan osv MEN det går och jag tror det kommer fungera hela vägen fram men jag vågar knappt hoppas då händer väl nått som gör det värre...... på tal om det så väntar jag fortfarande på svar från läkaren om vad narkosläkaren sa så jag vet om det blir op i maj eller inte. Skulle kännas otroligt skönt att veta när så jag kan planera lite efter det men vi får se hur det blir kan ju bara gilla läget.

Hoppas helgen varit bra för er alla, nu ska jag snart väcka maken som sover då han ska jobba natt hela veckan (eller nå ja nästan vi ska på kryssning med vänner på tors om han får ledigt vi vet inte än bläääää) Men i natt så är det jobb som gäller i alla fall!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback