kalla kårar

I går natt så ville Kajsa ha lite välling vid 4 tiden vilket hon ju självklart fick så jag gick ner i köket (låg hos Sonja) för att fixa i ordning det när jag sen kommer ner igen ser jag en bil som står utanför oss man ser rakt in genom vårt ena köksfönster från gården så den som satt i bilen utanför satt verkligen och kollade in hos oss! Jag blev verkligen livrädd att det var någon med inte helt trevliga avsikter men så fort personen såg mig (hade lämnat lampan i köket på) så backade han så fort från fönstret att jag nästan trodde att han skulle köra in hos någon av grannarna, sen höll sig bilen det borta länge stod och väntade en 10 min i alla fall då jag hoppades få se lite mer av bilen o ev reg nummer. Men bilen stod längst bort även efter att jag släckt och gömt mig lite.
Kom in i sängen till Jonas lite halv skakis men han bara muttrade om tidningsbudet som burkar komma vid 4 tiden och det hade jag ju inte tänkt på alls eftersom vi har tidningen elektroniskt på datorn.....men det var oavsett obehagligt att någon sitter och så uppenbart kollar in hos oss, nu hoppas och tror jag det var av omtanke inte ofta man är uppe 4 på morgonen om man inte är sjuk eller ha små barn men eftersom en barnstol är bland det första personen måste ha sett så borde det inte varit så mer intressant att kolla in heller........

I går var vi även på öppna förskolan en sväng och då hade mmina små ett samarbeta på både hög o låg nivå kan man nog säga......de finns som på så många andra toaletter ett larm om någon skulle behöva hjälp. Undertiden jag bytte blöja på Kajsa (Blöja och sko är förövrigt Sonjas 2 nyaste ord) så satte Sonja på det larmet 3 gånger då hon lekte med lampknappen det spelar ju inten roll att jag säger till tusen gånger ungen är som en oljad blixt! När K var klar så bytte jag S blöja och det börjar tjuta igen!! Tog en sekund innan poletten föll ner och jag inser att Kajsa har lyckats ta sig fram till den knapp som sitter i golv höjd! Så då fick vi stänga av igen, lite komiskt var det trots allt att de lyckades så bra där båda två när Sonja aldrig tryckt där innan.

Sen lyckades Sonja med ytterligare en sak, hon och en pojke var inne i dockvrån och lekte eftersom båda två tyckte att alla saker var deras så uppstod det en del konflikter. Pojken verkade bara tala ett asiatiskt språk var just då osäker på vilket och engelska med sin pappa som var med honom. Jag satt med Kajsa på golvet med ett öra och öga på Sonja så hon var snäll med killen hon kan vara en lite bitch och knuffas och ha sig annars. Pojken blir rätt som det är väldigt upprörd och jag hör pappan förklara att "flickan" inte kan kinesiska och inte förstod vad hon sagt...... blev som ett frågetecken i nyllet och går dit. Nog för att det kan låta som kinesiska ibland när hon talar men va nu?? Jo då har lill busen lyckats kalla pojken för ko/kossa på kineskiska och självklart blev han ledsen då han kan ha varit runt 4-5 år. Så det är min tös det förolämpar folk på ett språk hon inte ens kan vad vi vet.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback