Mer än 2 dygn nu !

Efter det förra depp inlägget jag skrev innan idag så känns det som att vi behöver fokusera på det bra i livet. Håller ni inte med mig?

I går morse så bestämde jag mig för att det var läget att testa igen om Kajsa var redo att bli av med sin napp.
Sist vi testade så klarade hon 1 dygn men sen blev hon för ledsen och mamma var inte heller helt redo så då gav jag upp för bådas skull. Men nu har hon inte ens visat några som helst tecken på att hon saknar sin napp det trodde jag helt klart hon skulle då hon är mycket mer glad i sin napp än vad Sonja var. Nappen har varit en större trygghet för henne än syrran så jag väntade mig inte att hon skulle fixa det så här bra har inte varit något gnällande alls pga av nappen utan det har funnits andra logiska orsaker och hon har kunnat tröstas relativt snabbt var gång bara av att få närheten från oss på samma sätt om inte mer.

Men det räcker inte med att nappen inte finns nära längre (har den alltid med mig om vi inte är hemma i fall att det blir en tillbakagång) hon har börjat ta andra steg i utveckligen med.

Tidigare om vi la henne på mage blev hon mer eller mindre hysterisk, men nu kan hon ta sig från sittande ner på magen och än så länge så kommer hon bara bakåt förra veckan var hon tok sur över det men nu verkar hon ha accepterat det och så länge hon inte fasnar (händer titt som tätt) så är hon nöjd och förflyttar sig runt om i rummet mer än halva rummet är inga problem för fröken så det är nära nu innan hon kommer framåt mitt underbara hjärta :) Att man kan älska sina barn så mycket att det gör ont är ett utryck man måste vara förälder för att förstå. De är mitt allt och jag vet inte vad jag skulle göra utan dem!

bilder från dagens kryp övningar , här har hon tagit sig över nästan hela rummet. Var lite arg när hon hamnade vid väggen men det vände till glada miner när kameran kom fram, linslusar som de är mina små.




 hmmmm












maten går med super, hon äter ungefär så här en normal dag:

*välling
* yoguth/gröt med smörgås 
* välling
* lunch olika med frukt, gröt, fisk, korv, pasta, potatis mm
* ev mellis
* middag då äter hon det vi äter och sen välling antingen direkt eller efter någon timme när hon vaknar vilket alltid händer någon gång per kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback