trött mössa

det är jag kväll, hade tänkt lägga in en massa bilder från helgen men de får ni allt lov att vänta på då jag inte orkat med det.

Här har det varit full rulle under helgen, lördagen hade vi fam Jessen här och deras 2 små rara barn och på söndagen var fam nygren och persson här med barn så vi var några stycken tur vi har stort köksbord :)

På söndagen fyllde även Elias 6 år så jag hade självklart lovat baka en tårta åt grabben. Önskemålet var en godistårta, men jag kände att det skulle bli tok trist att bara göra en runt tårta så efter lite googlande så blev det en orm tårta (BILD KOMMER) Jonas hade lagt på minnet att favo färgen var grön så det fick den bli.
Dagen innan så spritsade jag ut bokstaven E och sexor i choklad som jag hade på tårtan ihop med godiset och några marsipan roser för det vet jag att han gillar. Blev rätt nöjd med den även om nästa orm kommer få en lite annan fyllning och utseende. Bra att öva lite inför framtida barnkalas med :)

Amanda hade fixat en liten ägg jakt åt barnen och även om Sonja inte vågade plocka upp sitt ägg ur busken så var son som en liten sol när jag satte det i hennes händer. Men att äta godiset var ingen hit alls hon smakade på allt sen matade vi pappa med det! Jonas hade fyllt mitt påskägg med godis hjärtan som såg ungefär ut så här:



Jag har kanske tagit en sån men vi har upptäckt att dessa hjärtan är det ända godis Sonja äter som inte är chips eller ostkrokar/bollar.

Just nu orkar jag inte riktigt fokusera på vad jag skriver är så galet trött efter en dag hemma med en tok gnällig Sonja och sen när hon äntligen sover en gnällig och tok pigg Kajsa.

Hoppas vi kan få till ett besök på öppna förskolan i morgon så kan jag få hämtat ett paket med men det visar sig i morgon hur natten har varit. Torsdagen siktar vi i alla fall på att Sonja ska till förskolan igen och fredagen ser det ut som att jonas jobbar in så då får vi se vad vi gör kanske badhuset men det har vi inte överlagt om än.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback