15/8-12

Jag skrev ju om att igelkotten var här och käkade igår, den verkar verkigen ha hittat en ny favorit resturang här hos oss, för det är andra dagen i rad nu som vi helt klart kan säga att vi mättat en extra liten mage här hemma.

Idag har tjejerna haft en hemma dag med mamma som varje onsdag. Men idag var vi bara hemma och myste det känns som ett helt projekt att ta sig ner på öppna förskolan så det blev en tjej dusch. Det är ett helt projekt att duscha tre barn samtidigt vill jag lova! Men först Lisa sen när hon var klar fick hon ligga väl inbäddad i handdukar (flera stycken för att inte bli kall) och så duschade jag, Sonja och Kajsa pust men skönt när det är klart. Sen ut och smutsa ner oss i sandlådan in för att låta Kajsa och Lisa sova, lunch och sen mer lek, middag sen la jag Kajsa så fick Sonja lite mamma tid då lisa sov i sin babysitter.

Spisen skulle ju ha kommit i morgon och som jag längtat MEN näääää då ringer de idag och har förmycket att göra självklart är det oss de ska flytta på leveransen av. Fast de måste haft många på listan bläää men efter mindre gnäll från min sida så slutade det med att de kommer till oss först på fredag i alla fall! Sa att vi skulle åka bort för har lite tankar på att åka till norrköping och augustifesten men då vill man ju inte åka 16 direkt......hade tänkt överaska Jonas med en kryssning men alla avgångar var såklart på morgonen (eftersom de kommer då så måste det ju va en kväll) men tur var nog att jag inte hitta någon för Jonas och Sonja (!) ska springa oxelöloppet på lördag troddde det var nästa vecka snurrig jag :)


Nu ska jag sätta mig och leta kläder till dopet åt flickorna men det måste vara nått som Sonja kan ha på ett bröllop med (Lisa och Kajsa får mysa hos farmor då det mår de bäst av).

Men har någon tips på bra sidor för fina fest kläder som inte kostar massor är ju trots att 3 st som ska ha + mamman :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback