2 spisar men ingen ugn

Vi skulle fått leveransen av spisen i torsdags men pga av att de bokat in förmånga gick vi med på att vänta tills igår fredag med vilkoret att de tog oss först eftersom vi skulle iväg till norrköping på festivalen.
 
Vid 9 tiden kom en kille från firman som elgiganten använder sig av och skulle instalera spisen åt oss. Vi har ett tre fas uttag idag och det var det på nya spisen med men de såg olika ut i kontakten så det skulle kopplas om men det fick han tydligen inte göra hävdade han och ringde och kollade med någon vem vet jag inte som verkade bekräfta att det skulle vara sååååå svårt att göra.
 
Så han tog med sig spisen igen, de menade att det behövdes ett större jobb från en elektirker för att lösa det hela, nått vi inte var så pigga på. Så det var lika bra att kolla på en ny kände vi utefrån den info vi fick av honom, men inne i affären fick vi träffa en duktig och trevlig kille som blev helt tokig när han fick höra vad vi berättade. För vi behövde inte alls en ny spis den vi valt fungerar utmärkt här hemma men det måste göras om han sa att han och en av de som kör ut hade nått avtal om att de byter ut kontakten på den nya spisen med den gammla så det passar i sånna här lägen men vi fick tyvärr inte den killen utan nån ung kille som känndes lite små osäker så nu slutade det med att vi ska fixa en elektiker själva i alla fall  (som tur var har vi en vän som är det som ställer upp, tusen tack DA) som kan byta kontakterna på spisarna och sen kolla att spisen är inkopplad på nollan men det brukar det vara i äldre hus så vi får hoppas det är så här med.
 
Så nu har jag två spisar här hemma men ingen ugn som fungerar trots det......men i morgon blir det ändring för då får vi hjälp  :)
 
Sen var vi ner till norrköping för att gå till augusti festivalen som var trevlig nått vi klart kan göra om, men det var en riktig tjurig tant där jag hade en hög trotoar kant vid sidan av mig så kom inte upp med vagen det var tok smalt och massa folk som skulle förbi samtidigt som alltid när de ser en barnvagn ska man trängas.. Jag stod stilla och hon gick rakt in i vagnen då hon inte såg sig för men hon började gorma om att jag skadat henne och då bad jag ändå om ursäkt när hon klampade in i mig. Men hojtade bara om va då ursäkta du skadade mig men som sagt så stod jag stilla och det var tok trångt jag kunde bara stå där jag stod så jag svarade bara att hon se sig för själv och jag kan inte säga mer än ursäkta så gick jag, vissa människor alltså!
 
 Nu väntar spring tävlingar för Sonja (Kajsa om vi hinner efteranmäla) och Jonas för det är Oxelöloppet här hemma idag, sen kommer det bli huset fullt med 7 vuxna o 7 barn så det här kan bli en intressant eftermiddag o kväll på flera sätt........tur vi är många som kan hjälpas åt med städningen sen efter att ungarna röjt i alla fall!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback