bomb i dubbel bemärkelse

Idag har varit en händelserik dag mest på ont tror jag, för kontot blev tömt på 10 000 kr idag. Det var ta mig tusan den dyraste städning jag gjort!!!!
 
Hade städat hemma och fixat fint här hemma, ugnen har behövt göras rent länge nu men det har inte passat med barnen vill inte ha dem i närheten när jag håller på med så starka rengöringsmedel. Men när jag skulle göra rent mellan glasen i ugnen hände nått för det var som en bomb exploderade i köket !! Jag hade tagit bort det glaset som sitter längst fram  och la det på diskbänken, tog tag i handtaget för att gnugga bort en fläck när det bara small till!
 
Det var glas i hela köket, bland frutken, i katternas mat och vatten, på och under bordet, i hallen och i tvättstugan mm mm min puls gick upp i max blev så rädd att det svartnade för ögonen och jag bara skrek. Skrek ju inte mindre när Sonja kommer springande barfota ut i köket i 180 stackars barn men hon gick snällt och tog på sig skorna som tokiga mamma sa men hon måste undrat varför när vi annars säger åt henne att ta av dem. Jag skakade i kroppen bra länge efter för det var värkligen en rejäl smäll, så medans Jonas städade upp allt lagade jag lunch åt oss och sen var det bara in till Elgiganten (bara de som hade öppet en sön eftermiddag). Vi hittade ganska fort en spis vi gillade men den hade en kontakt som vi inte kunde ha här hemma så det fick bli en annan vi fasnade rätt fort för
induktionshäll då det är en häll som passar oss med småbarn perfekt + att det sparar el. Att man inte kan bränna sig på platan tex är ett stort plus vi valde mellan 2 modeller den enda skillnaden var att den ena hade stektermometer inbyggd och den andra inte vi valde dem med för prisskillanden var en tusenlapp. här är den vi köpt http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/spis/EI87552AW/gorenje-spis-ei87552aw-vit det blev ju lite dyrare än vi tänkt oss eller ja vi hade ju inte tänkt köpa ny spis över huvudtaget innan vi skulle göra om köket (men spisen och ugnen var dåliga så de hade nog gått sönder innan vi hann göra om köket i alla fall) men det var en evig tur att vi fått in jämstäldhetsbonusen och jonas skatt i förgår (19 000) även om de pengarna skulle gå till helt anndra saker bla lån, sparande, jonas resa + present, dopet mm men det är ju sånt som löser sig på bästa sätt i alla fall :)
 
 
 
 
Men nog om det jag lovade ju en bildbomd så det ska ni få för att ni orkat läsa om mitt livs dyraste städning!
 
så liten hon var här lilla ka-ka (sonjas namn på lilla syster)
 
 
 
 
 
sonja med extra morfar en riktig favorit i livet
 
vår teknik tjej dosan, telefon mm hon vet precis hur man gör. Helt tokig blev hon i affären idag skulle klätra på alla spisar och läsa alla instruktionsböcker.
 
lilla tumme lisan <3
 
momo bam översättning = mormor kram
 
lyx mellis ute i trädgården
 
Mormor med barnbarn på kolmården (att mamma åkte var en STOR grej måste jag säga då hon tok vägrar sånt är rädd och blir yr ) tur barnbarnen lockar fram barnasinnet :)
 
Nere i hamnen hemma som vi åkte ner till med tuff tuff tåget. Sonja åt sin glass så fint inget spill alls stolt mamma <3
 
 
Morfar var söt och hjälpte mig att sätta upp en gunga i uterummet till barnen något båda älskar så nu nunnar sonja jämt
Sonja, mormor och katten katten äter egen odlade gubba (jordgubbar) hemma hos mormor och morfar
 
Lisan myser när syrrorna röjer
Plockat blommor i mormors blommlåda eller frågar du Sonja har hon plockat en momma.
Så fin bild på lilla K
Bus tjejerna
Jag kanske inte når upp till lådan men jag har med fått en blomma !
Lyckliga lilla du
Lilla gull
När farmor var barnvakt var de i gammla mormor och gammla morfars stuga och hade det mysigt utan mor och far men med många andra som älskar dem <3 snart är vi där igen hela familjen!
 
Mammas bus unge
Gammla farmor och lisa
På tåget ner till danmark, många sånger och långa samtal om vad vi såg hann vi med
 
många kramar blev det med <3
 
 
på resturangen för lunch
 
Sonja hittade en fontän att bada i, det var många barn som badade i vattnet och det märktes att var så för det var en massa klor i vattnet och ni ser ju hur rent och fint det var. Annars hade hon aldrig fått bada där!
 
Vem är det som fotar? Jo bästa mostern !
 
Så här kul är det!!
 
Stackars Kajsa tänker ni nu, men hon vrålade som en stucken gris så fort minsta tå nuddade vattnet så hon var glad att sitta där hon var skruttan.
 
 
Nu ska jag göra kväller blev inget virkat idag heller.....när jag hinna undrar jag smått nu! Ska skriva ett mail och sen blir det nog en bra bok (Barnmorskan i East End : en sann berättelse från 1950-talets London av Jennifer Worth) som jag verkligen kan rekomendera er att läsa.

 


Kommentarer
Postat av: Karro

Vad härligt att se bilder på dina små!

2012-08-13 @ 11:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback