Kotten

Igår hade jag en telefon dag känndes det som massor av samtal ringdes det var ungefär vad jag orkade med. Jag är nått så galet förkyld och det kliar i hela munnen och halsen så funderar lite på allergi men idag är kliet mindre även om näsan rinner men det gör den på alla utom Jonas och Lisa här hemma. Men Lisa har ju nog med sin onda mage stackaren blir helt försrtörd när hon ska bajsa det verkar göra hemskt ont i magen då. Ska kolla med BVC om jag får ge henne lacoluse med Kajsa har ju fått det för sin mage och hon är inte alls lika ledsen nu när hon ska bajsa så hoppas det kan hjälpa Lisa med, men jag vågar inte göra nått utan ett ok när hon är så liten.
 
 
Det var riktigt synd idag att flickorna är på föris för jag och Sonja har en förkärlek till igelkottar (jag är tokig i dem!) och jag har märkt att vi har en här på gården så jag ville hjälpa den lite och har satt ut en burk med hård katt mat åt den under vår trappa som jag fyller på nästan var dag nu i snart 2 veckor. Vi har sett igelkotten på tomten men inte att den käkat maten så viste ju inte om det bara var katterna som hittat den (men de är ju inte under trappan annars så verkade inte så troligt) men idag när jag satt och pillade med Lisas dop inbjudningar så hör jag ett himmla liv på fåglarna så går för att se vad katterna gör (trodde de jagade fåglarna) men det är igelkotten som fångat fåglarnas intresse och Clawdias (hon älskar kottar hon med min igelkott maja och hon var ju bästisar om någon mins det?). Jag satte mig på gräset och kotten gick målmedvetet in under trappan och puttade omkull skålen och började käka där satt den sen och bara kollade på mig med sina fina pepparkorn till ögon.
 
 
Nu har tjejerna varit på föris snart 3 timmar så bara 2 kvar innan de ska hämtas och jag ska mata Lisa nu sen blir det lite små ärenden ner på stan kanske en sväng in till nyköping med men tveksamt eftersom klockan springer iväg. Måste kolla på kläder åt barnen inför hösten, sen fyller ju jonas 30 år i okt så present jakten startar nu :) Men vet ung vad han ska få, sen har jag en ring jag funderar på att sälja och behöver få värderad det kan jag med göra i nyköping om vi inte åker in till Antikrundan i antingen linköping eller gävle beroende på vad som passar bäst (när det är i gävle är vi i alla fall i söderhamn så skulle ju passa rätt bra då det är på en söndag = det blir på hemresean i så fall) skulle vara roligt att få se en inspelning i verkligheten med inte bara verdering.
 
 
 
Som vanligt blir ett inlägg som ska bli kort värsta uppsatsen när det gäller mig men ha en skön tisdag nu alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback