resturang invigning snart?

 
i dag var den här igen för tredje eller fjärde (tror mer på fjärde) dagen i rad men vet ju at den varit här lite nu o då tidigare med . Så söt tyvärr så kommer den oftast när Sonja och Kajsa är på förskolan Sonja älskar den nämligen och står och pekar och säger kotten om och om igen. Misstänker dock att skatorna fått smak för kattmat de med för de hade dragit ut skålen (en plast burk) och åt eller vi såg dem inte dra ut dem men det kan ju bara vara de. Så nu ställde jag den så långt in jag nådde när jag fyllde på den. Vår kotte är hungrig går minst 2 skålar per dag men måste nog ge den lite vatten snart med.
 
I morgon kommer spisen längtar men lite nervös över hur det kommer se ut då den är 5 cm mindre än den vi har idag....... är dock glad de kommer tidigt hoppas bara det blir närmare 8 än 9 de kommer nu.
 
Lisa sitter ju som alla små i en babysitter den tycker båda hennes stora syskon om att sitta i. Sonja satte sig i den och ville inte flytta på sig så då fick hon lilla syster i knäet helt enkelt.
  Först var hon lite avvaktande men sen blev hon överlycklig och log stort för isa (Lisa) tycker hon mycket om och vill pussa och krama hela tiden. Men sekunderna efter att denna bild togs så spydde Lisa ner hela sonja så då var hon rätt ledsen på henne även om det gick över fort.
 
Idag var jag in till nyköping för att kolla om jag kunde få 2 ringar värderade vigselringen + en till men ville inte vara utan ringen en vecka så får fundera lite till på om jag ska värdera vigselringen (för försäkringsbolaget) .
 
Så det blev ingen värdering men det blev en massa kläder bla en helt underbar känning till dop/bröllop till Sonja en rödkläning med vita prickar i lite sidenlikande tyg (men matt) och underkjol för 99 kr det är en stol 98 så hoppas den passar men annars får hon ha den nästa år på någon fest tax fyller ju mamma 60 då men tror den kommer passa och så hittade jag ett par jätte fina röda skor till de blev med en storl förstora men de växer ju så fort + att de här skorna var lite små i storleken. Så hon ska bara få en vit kofta så är hon klar sen, Lisa har fått en jätte söt rosa blommig klänning till dopet så hon är klar <3 Kajsa ska få testa en kläning som Sonja har i gaderoben som ser nästan ut som den Sonja fick idag passar inte den så får vi leta efter nått som är rött i alla falll så de matchar hyfsat skulle vara roligt, sonja och kajsa hade ju samma klänning på Kajsas dop men det lyckades jag inte med denna gång tyvärr.....
 
Hittade kavat skor med 50 % rea så ett par fick följa med hem till Kajsa de är ju klart bäst när det kommer till skor som man ska lära sig gå i + att kvaliten är helt underbar så Lisa lär nog kunna ha dem med sen om det inte bli uppskrappade av krypandet det är risken då det är skin. Så det beror på hur noga man är med den biten. Kajsa fick 3 par byxor med det var verkligen av nöden då det slits nått grymt så som hon kryper! Kanske ska va glad att sonja inte kröp på knäna utan rumpan annars skulle väl byxorna tagit slut mycket fortare gissar jag! Men hoppas verkligen hon kommer igång och går snart.
 
Men det märks att Kajsa är nr 2 för hon talar redan massor så det är ju det som gjort att gången väntar tror jag (hon kan gå med gåvagn men vill helst inte även om det blir mer o mer) Kajsa kan säga sitt namn, sonjas namn med lite god vilja, sitta här, den , katten, där, ner är nog nått jag glömt men nu fungerar inte huvudet längre har suttit och skrivit dop inbjudningar hela kvällen så är rätt yr och trött nu. Lite att dricka sen sova blir nog en lång dag i morgon med!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback