INTE min dag idag!

Vi brukar vara lediga från föris på fredagar men just idag så hade vi bestämt att de skulle gå pga av att jonas måste jobba extra och jag hade sjukgymnastik = inte nått man har med 3 barn till! Så de fick gå den tid jag var o tränade + att K fick sova klart.
 
men eftersom vi inte brukar att gå och jag har väckarklockan förinställd på mån-tors (dvs inte fre-sön) så ringde den inte utan vi vaknade 7.30 borde gått upp 7 så lite panik där! Ingen rolig början på dagen.
 
Men efter ett snabbt stopp på rusta åkte jag mot sjukgymnasten. Där visade sig precis som jag trodde att armen är mycket bättre. det fattades 40 grader fram innan och nu är det 25 grader, uppåt (mot kroppen) fick jag upp den till 140 ! Men det är en lång väg kvar armen har fortfarande en felställning de inte vet om de får bort + att jag har riktigt ont och det ser inte bättre ut än att jag fått 2 olika nerver (nergrupper) i klämm tyvärr, Så nu har jag fått 2 gummiband att träna töjningen med så det är bara att köra på. Fick även höra av sjukgymnasten att jag har en ovanligt bra hållning vilket gladde mig med tanke på alla långa år av ryggsmärta/träning så har ju inte den hållningen kommit gratis direkt.........
 
Efteråt så tänkte jag passa på och shoppa julklappar, men utanför en skola i stan var det en bil framför mig som började backa och självklart backar jag med annars hade jag ju blivit påkörd men bilen bakom mig backade inte! Tyvärr så visade det sig att det är mitt fel jag skulle tydligen ha blivit påkörd jag litade mitt dumma nöt på att han såg att jag backade så det blev ont i magen fram till att allt var utrett med försäkringsbolaget och jag insåg att det inte skulle bli någon dyr historia......det blev en liten liten skada på hans kofångare tror jag det var (?) och min ena backsennsor lossnade men det borde ju va lätt fixat.
 
Som inte det var nog så får jag hem två super gnälliga barn och maken ringer och säger att varorna han köpt på ikea inte går in i bilen, så han får lämna tillbaka det och nu hoppas vi att de går in i våran bil om vi tar ut alla stolar eller så vi ta hemleverans preliminärt datum på det var 19 dec om inte någon med dragkrok vill låna ut sin bil? Vi får diskutera hur vi löser det när han kommer hem. hadde han inte åkt dit hade han varit hemma nu :( har varit ensam med barnen hela veckan nu så lite avlasstning hade varit guldvärt just nu. Känns inte som mycket går min väg just nu, när vänder det??
 
trött på att kämpa med det mesta nu, varför får det inte bara flyta på med barn, bil, ekonomi, hälsa hus och hem? Alltid alltid är det nått!!! andas andas.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback