snö är vackert MEN........

Det är ett helvete att köra barnvagn i!
Förra året var de jätte duktiga på att ploga här hemma, ok det är extremt nu men i kväll är tredje gången de plogar sen i onsdags (!!). Så det har legat ett TJOCKT lager med snö som man får kämpa som en bäver för att köra i!
Till det lägger vi det att jag bara kör med en arm med......dels pga av att det gör ont i armen jag opererat (men det går även om jag får lida för det senare) och för det faktum att lilla fröken envis ska hålla mamma i handen annars går inte hon ett steg. Så det är ett slit att ta sig dit och hem med alla barn idag löste jag det genom att ta bilen det var på tok för mycket snö och en dotter på mycket dåligt humör eftersom mamma råkade låsa in katten (hennes gosedjur) så vi fick låsa upp igen.
 
lagade köttfärspaj till middagen och eftersom jag hämtade tjejerna tidigare idag hade inte så mycket i skolan eller hade gjort det jag kunde då vi håller på med ett gruppjobb, måste ju de andra ha lite åsikter på det jag gjort innan jag kan fortsätta. Men eftersom de var hemma hade jag 2 st barn med som bråkade om vem som skulle leka med vad (de hade fått lite bunkar, slevar mm att leka med) och vem som skulle stå nära mamma. Sen skulle de spec Sonja hjälpa till att laga maten och då gäller det att va noga med att ställa allt de inte ska nå så man inte har mer hjälp än man vill eller någon som skär sig på en kniv (Hemska hemska tanke!!).
 
Sen har vi middagen, då var kajsa uppe på bordet si så där 7 gånger av totalt ett tjogo tal idag, unge!! Att en advensljusstake kan vara så himmla spännande? Vill inte ha henne på bordet det känns liiiiite riskabelt om man säger så. Men som jag skrev innan så går hon ju under namnet Kajsa överallt och ni förstår nog nu lite varför!
 
Nu ska jag försöka väcka Lisan för ett sista mål mat innan natten (låter kanske elakt men hon har bara ätit 50 ml välling sen kl 15 så känns som hon behöver lite mer i magen för en skön sömn hela natten).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback