som vanligt dröjer det

Är det inte det ena så är det det andra som sätter käppar i hjulen för att hinna/orka blogga.
 
Som ni vet så pluggar jag och då ska det hinnas med när Lisa är på gott humör eller sover och Sonja och Kajsa är på föris. Vissa dagar fungerar det perfekt och andra blir det inget läst men så är ju livet med barn.
 
Bloggen ligger som ett dåligt samvete tänker jämt att jag ska skriva om ditten o datten men det blir inte riktigt av ska försöka bättra mig!
 
Just idag blev det lite typiskt klockan är 14 flickorna ska hämtas 16 så jag tänkte hämta tidigare då jag inte kan plugga mer idag, då somnar Lisa och hon har inte sovit på hela dagen = hon behöver verkligen sova!! Moment 22 där låta henne sova och hämta flickorna en timme tidigare i alla fall vid 15 så de får lite mellis i sig blir nog den bästa kompremissen tror jag så får jag hem dem lite tidigare i alla fall.
 
Vi har haft en massa för oss (konstigt med tanke på hur länge sen det var jag blogga näää)
Jag har ju opererats som ni vet och är nu friiiiiiii och utan gips sen 3 veckor tillbaka blandade kännslor för det eftersom jag har mer ont nu men samtidigt kan röra armen mer och leva ett friare liv och ta hand om barnen igen även om vissa saker är  svåra fortfarande.
 
Jonas och jag har varit i Wien (ska försöka skriva nått om det) men en UNDERBAR stad dit vill jag helt klart tillbaka även om Jonas är lite mer tveksamm och tycker vi gjort allt man kan göra håller jag inte helt med honom :) så ni förstår i alla fall att vi gjorde mycket under våra dagar gick ca 1 mil per dag men inte märktes det på vågen inte :(
 
Lisa har ju fortsatt kämpigt med sin mage och jag gjorde inte saken bättre genom att ge henne en burk mat som visade sig innehålla mjölk = en hysterisk tjej i 3 timmar med panik skrik tyckte så otroligt synd om henne och ville bara gråta med henne hur kan man vara så dum?? Jag la bara ner burkarna av vana kom på mig efter ca 6 st och började läsa, en vän dök upp och pratade en stund så kollade bara lite fort på alla trodde jag var noga endå men tydligen inte!!
så nu blir det att laga egen mat  när vi är hemma tror jag så får hon burkmat mär vi är på vift, sen har jag även börjat koka egen hemma gjord välling åt henne (inte klokt att hon är så stor nu) gör den på gyllenmust, havremjölj och nutramigen (går att hoppa över nutran men den måste ju tillföra någon mer näring tycker jag).
Enkelt, det tar mig 5 min att koka havremust för hela dagen men jag tycker det blir lite för tjockt för henne hon suger och suger och det minskar inte så värst i flaskan så just nu är det expriment på hög nivå i köket efter det perfekta blandningen för just Lisa.
Har fått hem en recept bok med allt man kan göra av nutran som pankakor, creme frech, såser mm känns jätte bra då vissa saker är svåra att ersätta vid just mjölkprotein allergi. Vi har en del att lära oss hoppas verkligen hon växer från det hyfsat fort! hellre laktos än mjölkprotein!
 
 
Långt och svammel men thats life, nu ska jag ta tvätten sen blir det att mata tummen innan hämtning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback