Att ta sig tid.

Jag har haft fullt upp på dagarna vilket kanske låter märligt med tanke på att jag inte ens kan lyfta barnen i alla fall inte normalt kan ju bara lyfta med höger armen, att klä på ytter kläder, byta blöjer osv är med svårt (omöjligt). 

Även om armen har varit/är i paket så måste jag ju finnas för baren så mycket jag kan och de 2 stackarna har haft halsfluss båda två. Så det var inte kul förra veckan först var sonja sjuk och bara låg och sov större delen av dagen och vägrade att äta och hon drack lite men inte många klunkar så det var mutor med glass på på hög nivå. Det var otäckt att se henne så sjuk det var max 5-10 min lek per dag i flera dagar, Kajsa var med påverkad men hon var mest gnällig och trött av febern hon var tack o lov aldrig lika utslagen som syrran sin hon åt även om det kanske bara var 1/3 av normal mängd och orkade hänga med mera med blicken. Efter ett besök hos dr pucko så fick de kåvepenin så nu är båda bättre och sonja gick sin första dag på föris idag. Hon ville inte på nått vis gå hem när moster kom för att hämta henne.

Idag var jag förövrigt varit hos ortopeden igen och jag slapp operation jag slapp den!!!! PUST !!

Så de tog av gipset med värsta sågen så höll både jag och britt som var med mig andan först den var verkligen otäck! Men sen visade hon på sig själv att den slutar fungera om den inte sågar i gips gissar hon såg min orloga blig och icke existerande andning.......Sen röntgen och så blev det ett hål när vi gick och fikade då visde jag B hur mycket jag kunde röra armen eller kanske hur lite.....ungefär som när jag skadade mig.

Efter läkarbesöket så fick jag veta att allt läker bra men det behöver minst 2 veckor till på sig innan jag ens får tänka tanken att lyfta något barn sen får jag inte röra handen så att handflatan pekar neråt eller uppåt det sa de flera flera flera gånger var super noga att jag inte gör då kan jag förstöra hela läkningen och skada ledbandet igen mer illa och det vill jag ju verkligen inte göra!

Så nu har jag bytt gips mot en skena som ska sitta på dygnet runt utom vid dusch (bara att kuna slippa plastpåsen var såååååå skönt) och sen 5 gånger om dagen då jag ska göra sjukgymnastik det dumma är att jag behöver hjälp vid varje tillfälle att komma i och ur skenan det fixar jag inte själv så får verkligen köra med folk. Att be om hjälp för tjejernas skull är lätt men mycket värre när det är jag som "bara" ska träna armen lite.......

Men så är det så det är va som gäller nu och 2 v fram. Sen ska jag tillbaka till sjukgymnasten den 28 och förhoppningsvis så slipper jag skenan då och får börja belasta mer + öva på att vända armen (de vrid rörelser som är totalt förbjudna nu).

Men nu ska jag krypa ner hos dottern som sover sött tror jag är rätt trött efter dagen hade nog omedvetet laddat lite inför den det går ju inte att inte oroa sig lite och fundera på hur det skulle bli och vad som skulle hända.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback