En kul utgift......or not

I lördags så skulle vi sätta på diskmaskinen som vanligt, 3 min innan den var klar så stannade den full av vatten. Testade då med att sätta på snabb programmet för att se om det hjälpte men det slutade med att maskinen inte gick att stänga av pumpen stod och gick också stod det F2 i rutan = kontakta service jätte kul en lördag då de dels bara kommer på vardagar och har vett att ta betalt.
 
Så J ringde till S-E som kom som ett skott de två höll sen på i 1-2 timmar lite osäker och grejade med diskmaskinen som fungerade när S-E gick. Men så fort maskinen var klar och tömd så tog det bara en liten stund så fylldes den med vatten igen! Vi testade i alla fall en gång till en och det blev samma resultat igen den gick inte att stänga av pumpen stod och lät tills vi stängde av strömmen + vatten fylld efter en stund.

Min pappa kom upp på söndag kväll och sa det att en service utryckning + reparation skulle göra att kostnaden blev nästan lika hög som en ny maskin. Så då var valet kanska lätt även om de pengarna hade behövts på annat håll så är det bara att inse att vi måste ha en diskmaksin.

Hade vi inte haft småbarn som gör att det inte riktigt ryms tids mässigt att stå och handdiska (hade bara gått de dagar Sonja är på förskolan eller sover) eftersom Sonja somnar runt 19-19.30 så skulle det inte bli mycket tid över för min del än till just disk och en massa disk var gång jag väl kan diska.
Men är ändå nöjd med valet även om priset alltid känns lite motigt men det blev en sån här:


Bosch för nästan 5000 kr men då hoppas vi ju den håller måååånga år med och inte allt för blodigt för en diskmaskin även om man alltid kan hitta billigare så ska det ju vara kvalite med.
http://www.elon.se/produkt/102998

I morgon så ska jag till ortopeden och sjukgymnasten igen förhoppningsvis får jag ett officielt OK att ta av skenan. Jag har haft den av största delen av helgen och dagen idag den var bara på korta stunder och bara det har gett mig ett stort blåmärke vid tummen så jag känner mig inte helt taggad att stoppa in handen i den igen.

Men nu är jag precis slut, Sonja sover dåligt på nätterna och är det inte hon som vaknar så sover jag minst lika illa jag så det blir inte mycket sömn just nu. Är därför rätt slut för tillfället sen tar det på krafterna lite att inte få vara ensam nått alls. Hur trevligt det än har varit att ha Jonas hemma 2 veckor, mamma, pappa o syrran här en vecka var så har det inte blevit den vardag jag skulle fått ensam på gott och ont naturligtvis men just nu ska det bli väldigt skönt att få vara ensam med den även om det innebär 2 barn som skriker som tokar vilket jag iofs inte tror kommer se. Nu har jag börjat få lite mer strutur och rutiner på dagarna här hemma (var ju bara hemma 3 v innan olyckan och då bara 2 v ensam) men har ju fått en bra koll på det nu tycker jag även om jag haft extra händer har ju allt varit på mitt ansvar utom då J är hemma.


Men sov gott nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback