ett risgryn

Ett litet ris gryn har tittat fram idag i Kajsas mun!
Kände efter senast i lördags och då märkte jag då inte att något var på G, men fick bara för mig att känna idag med och då ni så hade första tanden brytit fram :)

Hon har utvecklats massor (det har båda) på bara någon dag nu så har hon blivit stadigare så hon sitter bättre och längre stunder (även om de inte är så värst långa än) innan hon välter, man kan inte gå längre från henne än att man snabbt kan fånga henne när hon faller. Att ligga på mage var hemskt innan nu börjar vi inse att det ju är mer kul att se vad som händer runt mig, så vi hoppas hon snart försöker sig på att ta sig framåt av egen kraft!
Sonja har blivit en härlig glad tjej som charmar alla i hennes väg. Talet kommer massor och nu kan hon säga saker som ha den, den, där, nej, sluta, mamma, pappa, dajsa (kajsa), mau (mjau), kex (det är mer men orkar inte skriva allt). Hon är med motoriskt och pussel är en klar favorit just nu hon behöver inte tänka så mycket och även på nya pussel är hon snabb med att hitta rätt plast för bitarna (och rätt håll).

Idag är jag helt slut och har varit sen 15 i eftermiddags tror att de snaste nätterna börjar ta ut sin rätt. Jag vet inte 100 vad det är men jag vaknar pigg på nätterna och sen är det lögn i helsike att somna om (eller jag vet ju vad det är graviditeten med alla hormoner). Har varit så nu i 3 veckor snart och jag är mer eller mindre död på morgonen. Så idag har jag degat först på öppna och sen hjälptes vi åt med maten (J tog hand om potatisen och jag gjorde fisk i ugn) jag var bak sugen men orkar verkligen inte i kväll nämde det för J som genast beger sig glatt ut i köket och just nu står och bakar muffins som jag sen ska lägga på jordgubbs mousse på enkelt ja vist men kände för att testa.

På tal om att testa så har jag ett STORT test på g här hemma kan inte riktigt skriva ut vad eftersom det är en pressent till syrran och jag inte alls vill avslöja vad jag just nu ska ge mig i kast med här hemma. Men jag lovar er en uppdatering efter den 12/3 då vi fyller eller det blir nog lite innan för vi firar på helgen (12 mars är en måndag).


Men nu mår jag illa av denna trötthet så ska krypa ner i soffan och slöa lite vid tven en stund innan jag lägger mig. Måste ju smaka en muffins med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback