Ledsen

Ledsen att jag inte skrivit här på nästan en vecka, men tanken på att sitta och skriva på dagorn lockar mindre just nu.

Även om det nya gipset jag har gör att handen lättare går att skriva med så innebär det att smärtan ökade MARKANT!!

För tydligen har fru Fagerholm inte bara 2 sprickor i armen och en lös ben bit/flisa nej nej nej för att göra det hela än mer intressant så ökar vi på det hela och har tydligen lyckats skada ledbandet i armbågen på 1, 2, 3 (!!!) ställen tydligen är det rätt illa på minst ett av ställena så nu är armen gipsad hela vägen om (hade bara gips på ovansidan innan) sen är den lagd i 90 grader med handflatan neråt svårt att förklara men det är långt från skönt. Nätterna vaknar jag ofta och eftermiddagarna + kvällen orkar jag inte mycket då smärtan brukar vara ordentlig då.

MEN mitt i allt är jag glad att trots att mycket är trasigt (vad mer skulle kunna vara det?) i armen så är ju inget helt av och inget som kräver operation. Men det hänger helt på hur ledbandet läker nu så får veta den 14/2 men sen är det minst 8 veckor rehab som väntar o en arm jag inte kommer få använda första veckan även om gipset försvinner då......

Är så otroligt, glad, rörd, tacksam för er alla som så självklart och hjälpsamt ställt upp för mig (och min fam).
Magdda, Anders, Amanda, Mamma, Pappa, Syrran och Jonas så klart så tar så otroligt fin hand om oss att se honom här hemma med barnen får mig alltid att bli så varm i hjärtat finare make och pappa får man leta efter så mycket kärlek <3 älskar dig!!

Men nu till något annat, jag är i vecka 18 nu (19 på lör) så på onsdag (8/2) ska vi på ultraljud ser fram mot det sååå MEN vi har ju tagit reda på könet de två senaste gångerna så nu sista gången vill jag bli överaskad vid förlossningen även om jag STARKT misstänker att det blir en pojke denna gången.


MAagen i v 20 med Sonja mitt på dagen



magen denna gång v 18 på kvällen efter mat + svullen mage mitt på dagen synns en liten mage men kan fortfarande ha mina vanliga byxor även om jag har mamma byxor pga av armen (man måste va smart slipper knappar o dyl) så magen är mindre denna gången. Med kläder på så ser jag inte gravid ut alls :( men det kommer väl snart!


 gipset på bilden är föresten det förra gipset sitter inte så nu, där är det som en linda utanpå som inte jag har idag + en annan vinkel men det är tyvärr lika långt (från knogen till armhålan)

bjuder på lite fler bilder från den senaste tiden även om det inte var så många som passade här (barn som tittar bort, suddiga osv är inte så kul för er)

















 pappan var snäll o lät henne ligga o busa med hans sko på golvet, stackars barn men glad var hon.....






Nu luktar det nybakat i hela huset, nämde innan för J att jag var sugen på nått fika och vad gör min underbara make då?? Jo han ställer sig och bakar! Det är kärlek det, men vet inte vad än då jag är portad från köket så får njuta av lukten och tanken på att han gjort det för min skull. Att göra sig så här illa får en verkligen att förstå hur älskad o omtyckt man är från flera håll. <3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback