vår kännslor idag

Det är ju underbart väder idag!

Härligt härligt, synd bara att det är så blött överallt annars hade jag tagit med mig ungarna till lekplatsen sen men vi får ha liiiite tålamod till, i alla fall när det inte är fullt så blött.

Är nått så grymt trött idag, Sonja har haft en väldigt orolig natt och vaknade redan vid 12 och var ledsen så Jonas gick och la sig för att sova i hennes Säng (med henne) vi brukar ligga skavfötters med henne sen brukar natten bli bättre för henne när vi kommer och hon får tryggheten. Men i natt så vaknade hon flera gånger och var okontaktbar och tok ledsen vi trodde att nattskräcken börjat avta men det var nog ett litet bakslag nu. Bara att ha tålamod med henne och fortsätta som vi gör.

Idag har jag stått i köket hela förmiddagen och bakat maränger men hade tyvärr lite för mycket smak essens i dem så får se om jag gör ett bak till med lite mindre essens i marränger är ju så lätt att baka. Men det blir inte mer marräng bak idag i så  fall blir det nog nått annat som kommer bakas.
Men först och främst ska jag ta tag i och sortera i ungarnas gaderober igen.......Hatar när de är mellan storlekar för det blir så mycket fixande med kläder innan man är klar. Eftersom Jonas bara tar kläder han har lite samma koll på om tex en viss tröja i en stolek är lagom fortfarande eller om den börjar bli för liten.

När de är mitt i mellan 2 stolekar brukar jag ha framme båda men plocka bort kläder från den minsta efterhand. Jag har rätt bra koll på vad som passar eller inte, men just nu har det ju varit många hjälpande händer som fått klä av o på tjejerna som inte har den kollen så nu måste det tas tag i så jag slipper se för små kläder på dem så trist.

Allt det som Kajsa växer ur sorterar jag i två flytt lådor en som det bara är tjej kläder i och en som är neutrala kläder i (lite kläder som ligger där är både rosa o lila med men va tusan det kan en kille ha med). Eftersom vi inte vet könet och min magkännsla säger kille så förbereder jag mig redan nu lite smått för det lättare att ta fram allt en gång till än att stå och sortera allt som nybliven mamma.

Nu blir det ett dyk in i gaderoben för mig så är alla "måsten" klara sen så jag får mysa med min familj.
Vill bara ut ut ut nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback