Jag kan :)

Just nu utvecklas sonja nått enormt känns det som det kommer nya ord nästan varje dag nu kan hon:

Hej
Tack
Hejdå
Jag
Jaså
Nej
Ja
Sladd (sagt en gång men i alla fall!) hon höll i sladden(min laddare) när hon sa det
golv
mamma
dadda (nästan pappa)
kajsa (eller det är inte helt rent men nästa)
mjau (säger ofta när hon ser en katt)
boll

sen är det mååånga ord hon inte säger men man ser tydligt att hon förstår med som om man ber henne hämta något som en leksak eller mössan osv då gör hon det. Säger jag att vi ska byta blöja går hon till skötbordet, hon har blivit riktigt duktig på att lägga pussel och det pusslas på hög varv nu sagor ska vi med läsa (pekböcker är bäst) där är hon duktig på att se en sak på en sida och finns det en likande på en annan sida minns hon det och vill se den försa igen bläddrar själv o vi läser det hon pekar på. skulle kunna skriva en hel del till här men det är nog bara stolta mamma som tycker det är nått att läsa om =)

Här om dagen hade hon lekt med kajsas mössa när jag visade med hämder (peka på huvudet på mig o på kajsa) och frågade flera gånger var kajsas mössa var, när vi kom ut i hallen ser hon på kajsa och så visade jag sonja hennes egen mössa och peka på kajsa då säger hon jaha och så går hon och hämtar mössan :)

Kajsa har med utvecklats en hel del med hon kan nu snurra runt från mage till rygg och rygg till mage, sitter helt utan stöd i 1-2 minuter utan att falla (OM hon inte tar något vid sidan då faller hon innan), ligger hon på mage så håller hon upp huvudet jätte bra också försöker hon ta sig fram med lite små sprattel (men hon rör sig inte framåt än) men det är så roligt när man ser att viljan att krypa kommer tror hennes liv kommer bli bra mycket mindre gnäll när hon kan upptäcka sin omvärld lite mera tror hon är lite frusterad just nu. 

By the way så hade jag lite kontakt med vårt bvc igen idag om kajsa och de tyckte då hon började att bli bra i går det var nått mellan diarre o vanligt men idag så var vi tillbaka på diarre stadiet igen. 
De tyckte att majs vällingen borde göra det mer fast dag för dag o att det inte ska gå tillbaka även om det var så kort tid, jag passade då på att fråga om majsvällingen som hade skummjölkpulver i sig och det är ju laktos idet som jag trodde. Så nu är det 100 % laktosfritt i 2 veckor. Sen ringde hon även o talade med barnkliniken om vi hade kunnat få en tid men de hade nekat det om hon inte skrev en remiss så på mån senast ons så kommer de skriva en remiss till barnkliniken eftersom kajsan haft problem nu av och till sen hon föddes. 

Jag är osäker på om jag tror det är laktosen som bråkar, MEN vi måste ju börja i någon ände men nått är det annars skriver man inte i 3 timmar efter att man ätit som hon gjorde igår vara bara att gå runt och bära, sen satte vi henne i sulkyn och körde lite inne då kom hon till ro till sist. Men det märks att något stör frågan är bara vad kan ju va allt från omognad till allergi just nu (tror mer på första men vill veta säkert, vill inte att min skrutt ska ha ont och sen inte veta att vi hade kunnat göra mera)


Nu blev det långt som vanligt men thats life! Trevlig helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback