Läkar besök

Kajsa har ju varit dålig till och från i magen sen hon föddes mer eller mindre men sen mellan dagarna så har hon som jag nämt haft diarre snuttan.

Så igår blev det därför ett besök till BVC och barn läkaren som inte alls tyckte att det var onormalt att ha diarre i 3 veckor (??) när det bara vara 3-4 diarre blöjor (alla bajs blöjor) per dygn och inte runt 6 st så var han inte så oroad att de sen är massor i blöjan när den byts även om man byter direkt var inte så anmärkningsvärt (?).

Det faktum att hon börjar gnälla efter att ha ätit brydde han sig inte så mycket om direkt sen var det lite annat med.

Men summan av besöket blev att hon inte ska äta vanlig välling utan majs välling och laktos fritt i minst 2 veckor (det tar 1 vecka för all laktos att gå ur kroppen) för att kunna se effekten.
Men det jag inte förstår är att majsvällingen har ju skummjölppulver i sig men det kanske inte innehåller laktos då?

De ville att hon skulle äta en morots"soppa" var 3:tredje timme i första hand men den vägrar hon äta min tröja var lila med orange prickar men ska fortsätta försöka få henne att ta den men hon äter ju nästan inget annat än välling, gröt och frukt pure (bara lite majs pure) så har inte höga förhoppningar att det ska gå men måste ju försöka och kanske med lite tur är jag den mest envisa.

Men är glad hon tycker att majs vällingen smakar ok i alla fall den kan kanske hjälpa hon fick första gången i går kväll så lite för tidigt att se om det haft någon påverkan men sen har vi haft turen att slippa byta bajs blöjor än (med tanke på att klockan är 12.15 så har den nog påverkat henne lite).

Så nu kör vi med majsen ett tag, lilla föken ropar på mamma nu och talar om att hon vaknat från sin middags lur så ska ta upp skrutt!

Kommentarer
Postat av: Karro

Laktosfri kost är inte några större problem att laga. I Finland är laktosintolerans mycket vanligt och både sambon och flera i familjen är det. Inga problem alls. Jag tycker inte att de reagerar på skummjölkspulver i olika produkter men det är ju olika hur känslig man är. Nu finns det ju laktosfria alternativ till alla mjölkprodukter.



Glutenfritt eller mjölkfritt upplever jag som mycket jobbigare! Min bror är helt mjölkfri och tål inte heller malt, riktigt jobbigt. Då måste man verkligen börja läsa på varenda en förpackning!



Men självklart hoppas jag att Kajsa inte ska behöva någon specialkost utan kanske bara är känslig i magen just nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback