nakenfis

Just nu har en en dotter som springer runt som en liten nakenfis här hemma, och det är ingen slump att det är så.

Sonja har de snaste veckorna visat att hon inte vill ha blöjan på sig lite då och då under dagen därför bestämde vi oss efter en stunds fundering på att försöka få henne blöjfri i alla fall på dagen till att börja med så gott det nu går.

Jag ser ingen orsak att stressa fram nått men eftersom hon själv tydligt visar att hon inte vill ha blöja hon verkligen kämpar för att dra av sig både den och byxorna.


Det är ju värt ett försök att låta henne springa blöjfri i alla fall här hemma, nu i kväll får hon springa runt i t-tröja och inget mera så sätter vi henne på toan 1 gång i timmen. Men jag ska köpa trosor åt henne i dagarna som hon kan ha här hemma i alla fall.

Jag räknar kalt med x antal olyckor de närmaste veckorna innan hon sakta lär sig att känna igen kroppens singnaler. 

Vi har satt henne på en sån ring som man lägger på toan
 



de första gångerna så satt hon bara någon min om ens det men idag så satt hon lite mer än 5 min och var jätte glad vi läste som vi gjort varje gång och lill hönan lyckades till allas förvåning bjasa LITE med betoning på lite det var en ordentlig fis som kom men behöver jag säga hur mycket beröm hon fick?

Nu har det gått 30 min sen första besöket då sprang hon själv in på toan så gick för att se vad som hände, då står hon och försöker lägga dit toaringen <3 så satte uppe henne igen men denna gång hade vi bara tålamod någon min men det var viktigt att bli torkad o att få spola det kom hon ihåg från förra besöket vist så det får vi nog köra som en liten rutin går ju ingen skada bara hon gillar det.

Blir intressant att se hur detta kommer att gå, lite osäker på hur vi ska göra med förskolan men tror inte jag blandar in dem innan jag ser att hon verkligen fattar och är redo så blir det en mjukstart men vet inte om det är bra eller dåligt. Glad vi har GOTT om tid på oss i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback