nu är ungen sjuk ingen tvekan om det inte

Som ni vet har vi kämpat med Sonja och hennes sömn och under helgen har lilla fröken varit grinig och små snorig. Under söndagen blev det mera så var lite tveksam till om hon skulle få gå till föris idag eller skaffa barnvakt under tiden jag och Kajsa badade men hon verkade pigga till sig under kvällen på söndagen och var rätt pigg i morse så bestämde att hon fick gå men sa till fröknarna att ringa om hon blev värre och att hon gärna fick sova om hon behövde (annars brukar vi be att de håller henne vaken om det går är hon trött får hon klart sova men det blir så sent då).

Men när jag hämtade hade pedagogen ute precis släppt in Sonja för hon låg bara och skrek på marken (det är INTE likt henne hon gillar att leka ute annars), hon skulle inte alls med hem vi hade en brottningsmatch där på golvet och till sist insåg hon att det inte var läge att bråka även om skon sprakades av x antal gånger både på föris och sen i affären med.

Hemma sen så lekte Kajsa i babygymmet och gåstolen nöjd och ganska glad lite små gnäll bara. Sonja hon satt bara i mitt knä eftre att båda fått lite mellis i sig och ville inte göra mer än att läsa lite och dricka vatte (bra att hon dricker i alla fall) efter maten så satt hon och pappa och myste i fotöljen vilket ledde till att hon somnade i hans famn redan vid 18 (något som inte skett på flera veckor nu) Så det är lite ovant att ha flera timmar av vaken vuxen tid utan barn.......men väldigt skönt då jag med är förkyld och tung i huvudet just nu men är glad att dagen har gått så bra trodde knappt det med 3 förkylda här hemma (alla utom J) men vi får väl se hur tisdagen och onsdagen blir då blir vi hemma alla tre och det lär nog gå lite upp o ner under dagen med humöret på mina 2 sessor. Men inget som lite planering inte fixar även om jag laddar lite för det med blir ju inte helt lätt inte. Sen får vi se hur torsdagen blir om det blir föris för Sonja eller ej beror på hur det här utvecklas under de här 2 dagarna är ju endå hemma så varför släppa iväg henne till föris om vi inte måste?

Så om jag inte bloggar tis/ons vet ni varför (fullt upp med barnen mina men vi får se vad som blir av det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback