Ryggont, barn som är som klister det är livet på en pinne det!

Igår så fick Jonas ta lite sovmorgon (han går ju upp 5 på morgonen när han jobbar så det var han värd), jag skulle fixa frukost till töserna som vanligt och böjer mig framåt för att lyfta upp Sonja och det var precis som det sa PANG i ryggen och sen var det precis som att en bit av höger sidan på ryggen ung vid nedrersta revbenet stod i brand det gjorde så sjukt ont trodde först det var ryggskott för det tog verkligen andan ur mig. Kämpade i alla fall på till J kom upp sen la jag mig med en vetekudde och tigerbalsam (man får egentligen inte använda det eller voltaren som gravid men tigerbalsam är naturliga saker så i en kris tog jag det snällaste). Men det var dumt dumt dumt av mig att lägga mig ner insåg jag efter en timme eller så det gjorde nämligen ryggvärken 10 gånger värre!

Så det var bara att bita ihop gråta en skväll ta hjälp av maken och ta sig upp och göra lite här hemma. Det hjälpte faktiskt även om smärtan så klart inte försvann så kunde jag fungera lite mer normalt det enda som inte gick var att lyfta barnen så det var tur det hände när J var hemma!

I natt har jag vaknat flera gånger i timmen av smärtan så var osäker på hur dagen skulle gå, men efter att jag bekladat mig lite på facebook igår så sa 2 vänner att de gäna kom över med sina barn om det behövdes. Trodde nästan i natt att jag skulle behöva ringa dem idag. Men kom upp och gav barnen frukost fick sonja till föris och Kajsa och jag åkte och babysimmade och även om ryggen känns lite så är det inte alls i närheten av hur det var igår o natt.


Tjejerna bjöd föresten på en underbar överaskning i natt! Sonja sover ju just nu på en extra säng i vårt rum då hon vaknar 3-4 gånger på en natt annars rusar ut ur sitt rum helt hysterisk över att vi inte är hos henne men blir lugn så fort vi är där och lägger oss. Så vi började med att ligga i hennes säng och sova med henne men dm sv sängen är inte så skönt direkt. Så då kom jag på extrasängen som hon sover på nu vaknar hon o går upp lägger vi bara tillbaka henne. Kajsa brukar vilja ha välling 1 gång under kvällen/natten så jag skulle ge henne vällingen vid 21 då vi la oss men det ville inte fröken ha. Tänkte i mitt stilla sinne att hon kommer vakna i natt då men ok då blir det så. Men näääää INGEN av dem vaknade de kanske kände av att mamma inte kunde komma lika lätt vem vet? Men håller en tumme att de börjar vända sina vanor nu men väl medveten om att en natt knappt gör så stor skillnad men en bra början synd bara att ryggen spökade hade ju varit skönt att få sova en hel natt ostört någon natt ibland i alla fall :)

1 ½ timme kvar tills Sonja ska hämtas undrar vad vi ska fylla den tiden med ? Kajsa sover gott efter badet (hon dök för första gången o sa inte ett pip!) egen tid tror jag det blir för disken är fixad, tvätten ska bara vikas lite gardiner= lättare när man är 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback