Ska man göra nått kan man lika bra göra det ordentligt!

jag sitter här med en mycket god förklaring till att uppdateringen varit kass låter en bild tala för mig innan jag fortsätter skriva


     

nu ser inte gipset ut helt så där idag fick åka in och gipsa om igår då stödet jag behövde för handleden inte fanns på första gipset.

som ni vet så stod jag på näsan för 3 dagar sen (i söndags) och då jag/v har så underbara vänner som kom och höll mig sällskap (läs räddade mig) under måndagen (tis med men nu skriver jag om mån) var de här under fikat vid 3 när jag visade min arm så tyckte de jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen då armen var svullen. Jag kunde böja den någon cm framåt (men i fel läge handflatan ska va mot dig min var åt sidan o lite neråt) och inget upp höll armen i 90 graders vinkel det var stop där.Sjukvårdsrådgiv tyckte jag skulle åka in så Anders följde med mig o maggda (hans fästmö) och amanda var kvar hemma med alla barn (vi har alla 2 barn var). 

Vi kom in till akuten vid 15.30 tiden och det tog 1-2 timmar och flera ambulanser ca 10 under tiden vi var inne på akuten. Fick komma in till läkaren och han kände o böka frågade sen va han trodde och han sa att det var svårt att säga men mest troligt bruten. när han gått börja jag tok skratta vad annat kunde vi göra?
så sen satt jag bara och försökte intala mig o anders att det VIST baaara var en blödning.

 Men efter en vanlig röntgen så fick vi vänta snällt minst 1 tim till för att redan då han hämtade oss se att det var något innan han sa nått. Har en spricka precis framför armbågen och en precis ovanför den + att en ben bit har lossnat de kunde inte se på vanliga röntgen hur den ben biten låg så det blev att snällt vänta över timmen igen på skikt röntgen när vi ÄNTLIGEN fick gå dit så fick jag ju ligga där när trumman snurrade runt mig lite små otäckt faktiskt. Sen lång väntan på om det skulle bli operation eller inte (läkaren var innan röntgen ganska säker på att det skulle bli op), fick vi tala med läkaren igen och då var de osäkra på hur det skulle bli så blev gips från armhålan och nu går det till knogarna. Så det var att snällt fasta för min del så skulle de ringa mig dagen efer (tis). vi kom hem vid 22 så mellan 15.30-21.30 var vi på akuten kul kväll!


På tisdagen så hade ingen läkare ringt mig vid 10,30 var då vimelkantig (hade inte ätit sen 15 dagen innan o då bara fika) så då ringde jag upp. Läkaren opererade så sköterskan ringde honom och ringde sen upp snabbt igen med att det var ok. vid 14 ringde han och sa att benbiten som är av ligger så fint att just då behövdes ingen op TACK OCH LOV!!! Men fick komma in och gipsa om tyvär efersom de gipsat för kort men nu verkar de istället som att gipset sitter för hårt för fingrarna blir jätte kalla av och till + svullna armen har inte gjort så ont här än inte ens tagit alvedon men nu måste jag snart tror armen svullnat upp så mycket nu.

nu har jag andrum till måndag då det är dags för en ny bedömning av benbiten som lossnats läge, i alla fall som det som det ser ut just nu (har telefon tid i morgon pga av att jag blir så kall) så just nu ber jag flera böner om att slippa behöva op och att det inte blir mer än 3 veckor i gips. 

Nu hade vi tur som har snälla vänner (tack ni är bäst) som lägger ner flera lediga dagar på att stötta mig men jonas har 52 sem dagar att ta ut så han tar semester denna och nästa vecka och veckan där på kommer mamma hit så om inget tillstöter så ska vi fixa det här! Vi klarar det ju annars med men just nu känner jag inte för att behöva krångla ännu mera med vänner de har ju sina familjer och hem att tänka på med.


nu har jag skrivit mycket mest gnäll och armen värker så stänger ner här nu ska ta lite rulltårta och cola det är jag värd i kväll så ska jag se klart på förlossningskliniken.

(mina knän efter smällen )                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback