tröttmössans dag idag

Det är inte bara tjejerna som åkt på förkylningen utan även mamma. I natt så sov båda två mellan 18-8.10 (!!) normalt så somnar kajsa vid 17-18 och sonja runt 19.30 och sen vaknar båda mellan 7-7.30 så vist inte mycket längre sov morgon men de sov utan att vakna o gnälla nått alls.  

Men dagen har gått över förväntan även om det har varit pip och gnäll så var det främst Kajsa och nu på eftermiddagen var det som alltid som värst. Nu var M och hennes go ungar här så hade en hjälpande arm när min ork tog slut alltid lika skönt. 

Kajsa är nu inne på sin tredje vecka av diarre så i morgon då bvc har tel tid är det jag som ligger på o ringer eftersom de har läkartider på onsdagarna med. Börjar starkt fundera på om det är något med maten då hon oftast inte vill äta nått mer än gröt o vällingen kan det ju vara någon intolerans. Hon har ju fått astma och den kanske inte behöver vara så ordentlig om det här kommer till rätta. Hon är nämligen rätt påverkad i andingen spec på kvällen och det är även på eftermiddagen kvällen som jag upplever att hon är som gnälligast även om hon brukar gnälla efter maten med så ökar det senare på dagen. 
Men att ha så ordentlig diarre som hon har kan inte vara bra läste på nätet nu i kväll att majsvällingen kan fungera så ska köpa det i morgon, men samtidigt vill jag veta varför den fungerade om det blir så att den gör det, tex är det ju inte gluten i den behöver ju inte va så illa kan ju bara vara fibrerna som stör henne men vill veta vilket. 

Sonja somnade ca 30 min nu vid 16 tiden så fixade middag åt Kajsa och la henne innan jag väckte henne för att få mat i henne. Efter maten så bytte vi om till pyjamas och då ville lilla fröken gå upp och lägga sig och hon somnade i sin säng MEN tyvärr rinner min näsa som en snok så när hon sovit i ca 10 min smög jag upp för att snyta mig men nääää då vakande hon JÄTTE pigg så just nu lever hon rövare här och det är inte läge att försöka lägga henne än men ska ta med mig henne och natta oss båda om 30 min då har hon hunnit leka av sig lite igen så här pigg har hon inte varit på hela dagen.

försöker uppdatera i morgon om i fall jag fick fatt på bvc annars vet jag inte men då blir det nog att ringa till vårdcentralen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback