En söndag eftermiddag

Känns lite fel att skriva eftermiddag när klockan just nu bara är 13.30 men men.

Idag och igentligen hela helgen har gått i lugnets tecken. Igår så var mamma och jag ute med töserna på en lång promis, vi löste det med att vi tog två vagnar (har 2 st dubbel vagnar var av den ena går att göra om till enkel med om man vill), så det känndes lite märkligt att gå med en enkelvagn igen. Är jag själv med barnen eller vi bara kan ha en vagn med (får ju bara plats med en i bilen tex) så sitter Sonja nu mera på en sån här :

 

 

Sen var det mest mys hemma, vi köpte jordgubbar och melon (som vi nästan levt på hela sommaren) men vi försöker hålla mängden gubbar på en lagom nivå då både Sonja och Kajsa reagerar på det. Idag har jag städat och nu tar jonas golven, mamma är ute med Sonja och Lisa. Kajsa sover i sin säng så det är rätt ok sitter i mys kläder och funderar på vad jag ska ta mig för nu.

Borde fixa med hyllan och alla viktiga papper i hallen MEN Kajsa har sovit 1 tim och lär vakna innom en timme och jag tror jag behöver mer tid än så + att jag inte har lust..........Eftersom jonas städar kan han ju inte ta henne om hon vaknar dirket och han har en stund kvar, ett vilt barn bland alla papper känns mindre kul.

Vill virka men vet inte om jag har ro till det eftersom jag vet att jag borde ta hallen

vill baka men vet inte vad riktigt och har inte alla saker hemma säkert om jag kommer på nått bra. Lutar åt en fusk päron paj men vi får se. Har verkligen lyxat till det nu när mamma är här det har blivit en massa gott.

Jag har gjort, blåbärspaj, jordgubbs och maräng paj, vanligt fika bröd (bulle o kaka som fanns i frysen), sen har vi käkat en hel del jordgubbar när barnen sover, och nu blir det nog en paj idag med :D

Trots det så står vågen nu på 57.5 kg det betyder att jag bara har 2,5 kg kvar till vikten jag hade då jag blev gravid med Lisa, men har 7,5 kg kvar till vikten jag hade när jag blev gravid med Sonja.

Vet inte om jag vill gå ner till 50 kg igen, MEN jag vill och ska få bort de fett (ja jag tycker det och det är min kropp ) som sitter kring midjan/magen men det betyder inte att jag vill banta utan jag vill omvandla det till muskler så jag får en stark kropp igen!

Men det får nog bli lite virkning nu för Kajsan ska väckas om 30 min så nu slapp jag fundera över vilket jag ska göra. Så det blir mys med henne fram till att resten av fam kommer hem så ska vi käka lite pizza.

Föresten!! Någon mer än jag som följer serien barnmorskan i east end på svt? Hittade den som bok och kan varmt rekomendera den även om man inte sett serien på tv.

ha nu en  skön söndag! o gör som vi låt det bli en mys dag!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback