I am back!

Jag har länge tänkt blogga nu, men då vi varit bortresta (O-ringen) och sen haft besök i 2 veckor så har datorn inte haft någon större prioritet. Sen har jag upptäckt hur himmla kul det är att virka så just nu går kvällarna åt till det och till att göra nystan (har köpt 10 härvor med garn) ska göra ett överkast till Sonja först så ska Kajsa och Lisa få senare.
 
En sak jag länge tänkt att jag måste skriva om det är min underbara make. Jag insåg då jag läste min berättelse om Lisas förlossning att jag inte nämner honom, vilket han verkligen gjort sig förtjänt av för han var helt underbar med att berömma och hade verkligen lyssnat på det jag bad honom (att vara nära mig och ta mycket på mig när det gör ont krama om osv) bara jag tänker på alla fina ord han sa gör mig rörd. Men han är otroligt duktig på att berömma mig och tala om hur mycket han älskar mig även när jag inte ligger och föder barn. Vi har varit ihop sen 2006 och gifta i 3 år i morgon! Men jag är lika kär och han får mig helt knäsvag bara han ler på det sätt som bara han kan, jag är så stolt över honom på alla sätt. En finare make och pappa får man leta efter!
 
Lisa har växt MASSOR nu är hon 5 veckor gammal (6 på lördag) och hon har på denna tiden ökat ett helt kilo! på 10 dagar gick hon upp 4 hg så hon är helt enorm. Men hon har kämpigt med magen och det gör riktigt ont för henne så har varit flera vakna nätter för henne och oss men nu har vi fått hjälp av bvc och hoppas det blir bättre med minifom droppar. Kajsa har med haft en stökig magen den har ju bråkat med henne sen hon kom men nu har hon med fått medicin som verkar ha effekt så hon slipper gråta och vara otröstlig var gång hon ska bajsa för det har verkligen gjort ont för henne länge nu.
 
Idag var jag på efterkontroll och vår otroligt fina barnmorska hade en lite (eller den var en rätt stor) överaskning åt barnen/oss hon hade gjort 2 helt underbara nallar åt tjejerna (Sonja och Kajsa) Lisa får sin nästa gång vi ses när Lisa ska in på sin nästa kontroll. De ser nästan köpta ut helt underbara så jag började nästan att gråta, blev så rörd av henne. De hade hon ju verkligen inte alls behövt göra på nått sätt, så att hon väljer att lägga den tiden på mig och mina barn trots att det är det sista hon skulle behöva hon gör ju bara sitt jobb är för mig helt enormt.
Underbara underbara Marlene :) Vi diskuterade min förlossning idag med och hon menar att jag är som gjord för att föda barn vilket var otroligt roligt att höra (vet även att hon sagt det om mig till andra, en vän till mig så helt ok) snabba förlossningar verkar vara min grej. Men kan fortfarande inte komma över att det inte ens gjorde ont denna gången, bara någon enstaka värk o krystvärkarna men det var ju bara 2 st......känns fel på nått sätt att det gick så lätt att föda jämfört med när kajsa kom och det gjorde så fruktansvärt ont där ser man verkligen att snabba förlossningar gör MYCKET mer ont!! Att moderkakan inte kom ut det känns helt ok idag bara lite ledsen att hennes första 6 timmar kantades av att jag var ledsen och orolig mitt i lyckan och sen sov jag ju bort 4-5 timmar med op och narkosen när jag skulle vakna.
 
 
 
men nu ska vi käka tårta har gjort en prinsesstårta fast den är nån dag nu för jonas fick den på sin namnsdag (olof) men det blev över :)
Sen ska jag mysa ner mig med en go bok så på återseende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback