En dag/helg som inte blev som planerat!

Jag vet att jag lovat bilder från kalasen men det får vänta, känns viktigare att skriva lite om helgen :D

Igår skulle vi åka ner till kolmården men var lite osäkra pga av vädret och när vi kom dit tok regnade det och blåste på bra så vi bestämde oss för att åka igen även om vi  var mycket tveksamma då vädret kunde hålla upp när som men det kändes så osäkert att vi tog smultron stället i söderköping och ut underbara glassar (hela menyer så nej vi hoppade lunchen) och sen bus fabriken i norrköing till tjejernas glädje de älskade varje minut av det hela!!

Eftersom vi antagligen blir en tre barns familj snart så velade vi länge i om vi skulle åka ner till kolmården igen idag eller nästa helg. Efter många om och men från bådas sida så bestämde vi oss i morse för att det nog var klokast att åka denna helgen så sagt o gjort så packade vi snabbt en matsäck och gav oss iväg även o vi kom dit senare än vi hade velat (hade tänkt va där när de öppnade, men pga av vår osäkerhet över vädret) så kom vi fram först vid strax efter 11 tiden.

Men vi hann med det mesta vi ville se i alla fall även om vi missade barnens zoo för att vi hade bråttom till Bamse som Sonja fick panik av inte ens lille skutt gick bra. När hon satt i pappas famn vågade hon sitta jämte även om hon var ledsen när bamse såg på henne.
Men Sonja har verkligen njutit av besöket allt var spännade även om alla djur fick heta antingen katt eller pippi i hennes värld. Men sa man vad de hette och fråga var de fanns så kunde hon peka ut flera djur utan att vi visade henne först. frågade vi tex var noshörningen var kunde hon peka på rätt djur även om det var flera djur på det stället just då,

Kajsa har med uppskattat dagen på sitt sätt och tittat förundrat på alla djuren men bäst var nog linbanan i bådas ögon. Var en perpekt dag att åka på lagom varmt och lagom med folk. Delfin showen var dock lite för uppstorad tyckte vi ok kul att ha sett den en gång, men nästa gång kommer vi strunta i den och gå på sälarna i stället sen får vi se tar nog alla showerna en gång innan vi börjar om hos delfinerna. Sonja tyckte det var lite kul men hon hade svårt att fokusera för det var kul att klättra på bänkarna med. Men så fort det hände nått var hon snabb att utropa titta!! Så hon hade nog koll på fler saker på en gång fast hon är ju tjej med <3

Så summan av det hela är en mycket härlig helg med min älskade familj med glada miner och många skratt gudarna ska veta att det behövdes!! I morgon vid ett kommer bästa systern hit och så ska vi alla till grönan på onsdag ser verkligen fram mot det blir en härlig vecka, på torsdag ska vi till barnmorskan igen för en första kontroll om det är läge för igångsättning veckan där på. Skulle inte förvåna mig om den lilla kommer på natten mot torsdag bara för att vara lil syrran som med kom på natten innan ett barnmorske besök :)


Det enda tråkiga idag var ju den fruktansvärt tragiska olyckan på kolmården vi kom precis efter att det skett och var vid vargarna strax efter men som tur var så såg man inget. Det var nästan en lättnad att få veta vad som skett dock hur hemskt det kan låta. Men vi förstod ju ganska snart med tanke på att det var en hel del räddnings insattser på plats, frågade personalen vad som skett men de hävdeade att de inte viste mer än att något hänt (hoppas för deras del att de faktiskt viste annars hade jag nog som personal blivit mer upprörd över att inte fått veta efteråt) men det som skrämde mig mest var en helikopter som flög över parken fram o tillbaka hela eftermiddagen. All räddnings personal kan jag förstå men helikoptern spädde bara på kännslan av att något fruktansvärt skett ( vi fick veta för att jag kollade på expressen med mobilen) iom helikoptern hade vi ju börjat fundera på vad som hänt om det var ett djur på rymmen eller liknade. Så det dämpade nog allas dag lite. Har sett på nyheterna att vissa var glada över att inte veta och andra inte jag tycker nog det borde gått ut mer info på något sätt.

Men jag ahr överlevt dagen och har haft rätt ont men inte som jag hade trott men det är nog också mycket tack vare min underbara make som ställer upp i alla lägen, knuffar barnvagn, knuffar på frun och ser till att alla mår bra. Sen får vi se hur det går i morgon men är bara ensam på morgonen så ska vi hämta syster yster vid 13 som sagt o i värsta fall tar vi bussen men det får vi hoppas vi slipper så illa ska det nog inte bli........
Så hoppas vi att vi inte får någon bebis i natt för alla backar som var men bara oreglbundna värkar so far med  allt från 20 min till 5 min mellan.

Pust tog lång tid att skriva detta så hann ju inte vika nått i kväll :( kanske blir uppe 30 min till sonja somnade för en timme sen så det är skönt med lite egen tid. Men i mogon ska Kajsa och Sonja gå själva 9-12 så har ju tid då men den lär gå till säda o tvätt tyvärr sen kommer ju bästa barnvakten iofs med :)


P.s
Bilder kommer snart lovar o svär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback