Hjälpredan

Just nu har vi pricis börjat ta oss upp från en häktisk tid full av händelser och lite tid att göra saker här hemma. Var tusan blir tiden av när jag går hemma och Sonja är på föris? Jag tycker att jag har fullt upp jämt men hinner i alla fall inte med allt jag måste alltid nått man ligger efter med ska göra nästa dag. Är glad att Kajsa sover så bra/länge på dagen (men det håller på att minska innan var det 1-2 tim nu är det oftast bara 1 tim men blir längre än 2 i bland med). Men det innebär att av sonjas fem timmar borta har jag bara tiden som kajsa sover att verkligen ordentligt göra saker vist är det mycket jag kan göra men hon vill ju ha min uppmärksamhet och det är ju enda tiden hon får med bara mamma så försöker verkligen ge henne all min uppmärksamhet i den mån det går så att hinns med vissa saker måste bara göras tyvärr :/

Sonja är ju i en riktig hjälpa till ålder nu och det är ju självklart roligt när hon blir så stolt över att få tex sätta mjölken på bordet, hämta kajsas skor mm

Men igår var fröken hjälpsam lite snabbare än mamma sin, hon tyckte vist att det var en bra ide att tvätta en blöja och la in den i tvättmaskinen när jag hade fullt upp med att byta på kajsa (tro mig man har fullt upp för hon ligger inte stilla mer än någon sekund sen ska vi snurra, krypa, stå, klätra) så jag såg inte att hon ökat på mängden i tvättmaskinen utan det blev en överaskning när jag skulle ta ut tvätten det var fullt av stoppning från blöjan och blöjan hade satt sig fast i en jacka så det var bara att köra om hela maskinen så på det viset spräckte hon hela tvätt planen (brukar räkna ut hur många maskiner jag hinner köra under tiden hon är borta så får jag 2-3 tvättar ur vägen den dagen.

Mamma och jag hade lyckats missförstå varandra totalt (hur vi nu lyckades med det) jag trodde de skulle komma nästa helg eftersom det är då vi ska ha kalaset för Kajsa som ju fyller 1 på torsdag. Så när hon talat om att de kommer denna helg har jag svarat att nej det är helgen om 2 v ni kommer och hon har inte sagt emot heller. I alla fall så kommer de nu till helgen (idag vid 21 tiden) så kajsas firande blir mer utspritt nu till helgen, lite när hon fyller, farmor kommer ner lite innan tor eller fre blir det nog sen kommer resten till helgen som planerat.
Men det gör inte så mycket att vi missförstod varandra där för denna helgen jobbar jonas så det betyder ju bara att jag får lite fler händer som hjälper mig med barnen och hemmet inte mig emot alls det gör ju allt så mycket lättare för mig det börjar kännas nu att det bara är 40 dagar kvar till beräknad förlossning och bara 24 till de kommer börja kolla livmodertappen för igångsättningen !!! Det är ju tok snart!!! Hjälp oj jösses men det ska bli skönt att bli av med den här magen kan jag säga!!

Trevlig helg nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback