Inskolning

PUST!

Som ni vet har det varit kalasande för hela slanten här och i tisdags började inskolningen av Kajsa så behöver jag säga att det ser ut som en bomb exploderat i mina ögon i alla fall Tvätta och städa ? vad är det? Just denna vecka har jag inte haft tid eller ork för nått av det. Dagarna har gått till att umgås med barnen och skola in lill strumpa och på kvällen har jag varit så trött att jag fått prioritera det viktigaste och mig själv med för den delen.

I måndags hade jag förvärkar var 10 min i 2 ½ timme innan det slutade så var på vippen att jag ringde in till förlossningen då var rätt otäckt med tanke på att jag var ensam hemma även om hjälp finns nära.

tisdagen började inskolningen med att vi gick fram till 12 och Kajsa somnade i vagnen innan vi ens var utanför grinden. Sonja verkade ta det hela med ro och tyckte nog mest det var kul att mamma var där även om det var lite konstigt.....

Onsdagen var vi kvar till 13.30 ca allt gick bra för kajsas del men sonja tyckte det var tuffare satt hos kajsa vid maten men fick byta till sonjas bord för hon satt bara och såg på mig helt gråtfärdig stackaren. Kajsa fann sig så lätt tillrätta att hon inte alls hade samma behov av mig just då. Sonja är inne i en ritktigt ordentlig period av trygghets behov så det känns lite olyckligt att rubba hennes värld än en gång med en bäbis men hon kommer ha många vuxna runt sig hela första månaden i bebisens liv att hon nog ska hinna landa igen innan vi blir ensamma hemma igen.

sen hade vi bvc kontroll av Kajsa på eftermiddage ( 1 års kollen) och hon kunde allt hon skulle + ett mycket väl utvecklat pincett grepp för hennes ålder <3

men lite kul att jämföra deras vikt och längd nu för fram till nu har de följt varandra i hur de växt rätt bra
vid 7 mån
vägde Kajsa 7830 och var 67 lång      
Sonja  vägde 8113 och var 67 lång 

vid 10 mån 
vägde sonja 9,3 kg och var 72 lång
kajsa vägde 8,6 och var 70 lång så här börjar Sonja dra iväg lite

vid 12 mån 
vägde sonja 10 kg och var 73,5 lång ( nu vet jag inte längden men vid 2 är hon 12,5 kg)
Kajsa vägde 9500 och var 71 cm 

Men det märks en stor skillnad på dem i kropps form och hur kläder sitter tex mycket sonja kunde ha vid 1 som är för stort för kajsa, så jag vet inte vad jag ska sätta på ungen ibland (ofta) för mycket av 80 kan vara för litet eller inte sitta kvar för hon kryper så fort eller så har vi flera 86 kläder som hon nästan druknar i men nästa plagg i 86 sitter perfekt. 

Hade tänkt slänga in lite bilder här med från sista tiden men får återkomma med det för ska hämta trollen om 10 min (hur fort går inte 2 tim?) hann ju bara äta lunch, blogga och skriva inköpslista......skulle ju försökt ta tvätten (har visserligen tvättat och torktummlat en maskin men det ska ju vikas med..... skulle ha sovit med......gäsp hur ska jag orka till 16 när jonas kommer, lär ju tok däcka :( 

I morgon blir det ev kålmorden om vädert håller uppe inget regn bara annars åker vi. Men nu har jag bara 5 min på mig så nu stänger jag ner bilder kommer innom kort!! I kväll eller i helgen lovar!!!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback