En vanlig dag eller nått sånt

Ligger i soffan och är helt slut just nu.

Känner mig på lagom gott humör, har under dagen haft långa samal med en vän om livet och ett dillema som vi båda står inför. Och jag är så förrvirrad i hur jag ska göra för att lösa ett läge så bra som möjligt utan att såra och utan att göra nått som jag anser inte är rätt. Jag vill inte hanmna i ett läge där man bara sväljer allt och är tyst och tänker att man inte ska ta vad som helst men vill jag inte förlora en vän vilket lär bli följden av något som håller på att växa sig lite för stort nu tack vare alla saker som sker hela tiden och bara bygger på berget av allt som redan skett. Oooohh jag vill inte ha drama jag orkar inte, inte inte nu när allt har varit så bra!!

Men skit i det nu jag behövde bara vräka ur mig lite, men Sonja har följt mig bra i humöret idag (jag har varit glaet trött och ur form inget tålamod dirket) så vi åkte ner till öppna förskolan. Morgonen hemma löpte på rätt ok fram till att jag klädde på henne och det hon fick på sig var en jeans klänning med lång arm och legging det passade inte fröken sen var kaoset igång, hon skrek och bara grät men hon är lite för liten att styra vad hon ska ha på sig än och håller på att avvecka boddys för henne hoppas kunna klara mig från att köpa någon i 92 som hon ju har i tröjer och lite byxor nu.

När hon såg pappa var det kört  hon skulle bara dit men han skulle käka och åka och vi var på väg ut när han kom upp. Det tog 90 min innan Sonja började bli glad igen även om hon inte var ledsen så gick hon runt och såg allmänt sur och butter ut inte alls likt min tösa bit inte på långa vägar! Men sen gick dagen kanon bra och hon var så go så. Hemma var det mest K som hade ett hysteriskt anfall under tiden jag lagade maten (alltid en oftast 2 hysteriska barn då) och då äter vi vid 16 nu mera just för att de inte ska bli lika tufft för dem och så får de mellis så fort sonja kommer hem vid 14.

Jonas var i alla fall söt nog att ta läggningen i kväll så städade jag här nere och betalade räkningarna. Trodde aldrig att det kunde vara en avkoppling att ta hushålls arbete framför barnen MEN har man haft dem själv en hel dag är det skönt att få göra nått annat en stund för att kunna ladda om och vara en bra mamma nästa dag med. Jag behöver min paus på kvällen får att varva ner och bara vara för mig är det ok att ungarna är uppe men vid 21 är det som det är en gräns sover de inte då så är man mindre glad då brukar det sluta med att Sonja sover hos oss om hon är vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback