ett år till har passerat.....

Ja då har jag blivit ett år äldre och jag måste nog även säga ett år klokare för detta år har verkligen varit en resa i utveckling och mognad för min del.

Men det har varit en tuff resa utan tvekan, men är i efterhand glad att den blev av då jag mår så mycket bättre som människa vilket i sin tur påverkar de runt mig.

Så här dags förra året så låg Kajsa i magen och väntade på att få göra entré i vårt liv, viken entré hon gjorde sen! Det är smått overkligt att hon är 9 månader och en vecka nu Hon håller på att lära sig krypa det är såååå nära nu och vill även gärna stå så blir en hel del hålla händerna och sabba rygg nu. Men det är vårt solsken värd!
Hela året har mest varit en resa i att ha 2 barn och allt det innebär. Önskar nog jag hade förstått hur lätt vi hade det när vi bara hade Sonja. Oavsett om du har ett lungt eller livligt barn så har man bara ett barn att ge all sin tid om man bortser från alla måsten i livet. Jag ska dela den tiden som inte måste gå till hemmet och allt som måste göras övrigt mellan 2 snart 3. Klagar inte, inte alls men blir lite full i skratt när jag hör föräldrar till ett barn frusta över hur tufft det är. De slipper gå med det ständiga dåliga samvetet att något av barnen inte får tillräckligt med tid, att sonja får förmycket ansvar. Men så hade jag garanterat kännt oavsett hur många år det än hade varit mellan våra barn (fick föresten frågan om de var tvillingar idag för första gången men det är nog för kajsa börjar komma ifatt sonja som nu har 86/92 ligger mitt i mellan storlekarna och Kajsa har 74/80 samma för henne mitt i mellan)

idag har varit en stressig dag lämnade S vid 9 (efter en stresig morgon då ungarna tog sovmorgon och jag lät dem sova) sen  baby sim på fm, sen hemma vid 12, fixa lunch, städade (sen lika illa ut nu efter mat o allt hur 17 kan det bli skittigt så fort??) sen ringde en vän talade lite med henne innan jag skyndade för att hämta S. När jag kom till förskolan hittade jag en tös som inte såg mig då hon var så inne  i leken stod och tittade på henne 5.10 min innan jag fick ropa på henne :) en sandig unge var det vill jag lova, men skitiga barn är glada barn!
Sen en timmes prommenad i det underbara vädret, sen hem och leka laga mat 3 rätter (skagen tost, schnitsel och tårta)

Min kära make kom hem med en STOR pressent som var en köks maskin <3 jag hade nämligen bränt motorn på den förra så det var en mycket glad överaskning hade inte trott jag skulle få någon i alla fall inte denna månad. 
Så nu kan vi laga god mat och baka ordentligt igen! :)


 netonnet 
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matberedning/matberedare/onbynetonnet-fp11/155855.3409/
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback